
Aquests dies hem estrenat el giratori de la plaça del Sol amb novetats com l’obertura del carrer Lasauca com a via d’entrada, la qual cosa suposarà més trà nsit a la Rambla. A banda, hi ha altres intervencions a la ciutat que estan afectant i molt la mobilitat i que ens fan repensar solucions eficients i de sentit comú. La mobilitat s’ha de pensar tenint molt presents els habitants de la ciutat però també els nombrosos visitants que rebem, i que es comporten dins del cotxe de manera diferent als figuerencs. Aquest és un tema que sempre ha preocupat molt el nostre grup municipal i des del PPC de Figueres hem presentat abundants mocions sobre mobilitat i aparcament. Aixà mateix hem fet gestions, per exemple, per la cessió dels solars propietat de la Tresoreria de la Seguretat Social perquè serveixin de zones d’aparcament gratuït per als veïns (el conveni se signa el dia 22). En aquest marc, hem pensat una sèrie d’iniciatives que durem a la comissió d’estudi sobre mobilitat.
La primera proposta és reobrir el carrer Pep Ventura (el carrer de la policia), que permet accedir al pà rquing del passeig Nou –sempre valorant els negocis afectats per les terrasses existents al carrer – sortir a l’avinguda Salvador Dalà o dirigir-se a l’estació Figueres-Vilafant. Ja s’ha previst que el tram final de la pujada del Castell sigui de sortida per reduir l’embús a la ronda Jacint Verdaguer.
Una segona proposta seria crear un carril de doble sentit a la part alta de la Rambla perquè els cotxes que entren per dalt no estiguin obligats a voltar la Rambla i col·lapsin la circulació. Una altra opció interessant ara pot ser la reobertura del carrer Sant Pau, encara que sigui en horari restringit, per oferir alternatives millors als vehicles del centre. En un altre punt de la ciutat, tornar a permetre que els vehicles que vinguin pel carrer Nou puguin girar al carrer Castelló sense haver de fer la volta a la plaça de la Font Lluminosa.
Per acabar, millorar tota la senyalització de les zones d’aparcament i pà rquings, siguin públics o privats. També và rem presentar una moció que va ser aprovada (amb esmena al pressupost per la partida) sobre una reducció dels horaris de cà rrega i descà rrega al centre que permetés augmentar l’ús privat d’aquestes zones.
Queden obres que s’iniciaran properament com la dels carrers Barceloneta, Ample, Jonquera i Peralada fins Rec Arnau. Caldria calendaritzar millor les obres perquè si es fan simultà niament els efectes es multipliquen i el caos és inevitable. En general, urgeix planificar les intervencions atenent les necessitats de mobilitat.
Caldria, també en relació amb el tema de la mobilitat, redactar finalment l’ordenança de terrasses que estem farts de reclamar (6 anys!) i que afecta l’obertura i el tancament de carrers, a banda d’afectar la mobilitat dels transeünts.
Leave a Reply