Oficines de postureig?

0
1396

Últimament, el govern escalenc ha presentat diverses «oficines» municipals. En concret, tres: l’oficina per a la transició energètica, l’oficina de comerç i l’oficina de la gent gran, aquesta última encara només com a projecte de futur.

L’última a ser presentada formalment va ser la de comerç. Una oficina que suposadament ha d’acompanyar al teixit comercial de l’Escala, explicar quins recursos ofereix l’Ajuntament, com per exemple subvencions, i treballar coordinadament amb la UBET. Uns objectius lloables a priori, però que ja s’estaven desenvolupant des de l’àrea de turisme. I la pregunta és: exactament què farà de diferent aquesta oficina del que ja s’estava fent fins ara? No serà simplement un anunci per aconseguir un bon titular els diaris?

Una «oficina» autònoma com a tal ha de dur associada una partida pressupostària concreta i, sobretot, un personal que dedicarà la seva jornada laboral al desenvolupament de les tasques d’aquesta suposada oficina. Si l’oficina de comerç de l’Escala fa la seva feina amb el mateix personal de l’àrea de turisme i amb el mateix pressupost de l’àrea de turisme, exactament on està la diferència del que s’estava fent fins el dia d’avui? Al nostre entendre, si aquestes tasques de l’oficina de comerç s’estan fent des de turisme, amb hores dels tècnics de turisme i amb pressupost de turisme, en realitat l’únic que estem fent amb la creació de l’oficina és vendre un titular bonic als diaris, però que, a la pràctica, no aporta cap valor afegit a ningú. Al revés, resta recursos a una àrea primordial al nostre poble: turisme.

En realitat, de tot el que es va anunciar que faria aquesta oficina de comerç, l’única novetat és la difusió dels ajuts destinats directament al teixit comercial i, sincerament, no sé si cal crear una oficina per fer això i prou.

Passa una mica el mateix amb l’oficina de transició energètica. Un altra oficina sense estructura pròpia. Un suposat espai consultiu per als particulars sobre energies renovables que es gestiona des de l’àrea de medi ambient i amb hores del tècnic de medi ambient. De nou, on és «l’oficina»? Existeix realment o torna a ser tan sols un titular?

I per últim, la tan anunciada oficina de la gent gran. Tindrà estructura pròpia? Tindrà personal propi? Tindrà pressupost propi? O, com les altres dues, serà gestionada des de serveis socials, amb personal de serveis socials i amb pressupost de serveis socials? Si és així, això no és una oficina, torna a ser un titular per sortir a la premsa.

I per acabar aquestes línies, on certament ens hem fet moltes preguntes, una última qüestió: És això el que necessita l’Escala? Oficines de postureig que en comptes de sumar el que fan és restar recursos a les àrees en si? I en tot cas, no dubto que la intenció sigui bona, però això són simplement accions dins les àrees, no estructures municipals com s’intenta fer veure amb aquests grans anuncis.

MĂ©s realitat i menys titular, si us plau.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li