
Rozalén, Morat, The Wailers i Ramon Mirabet actuaran al festival de Roses i Castelló d’Empúries aquest estiu
Des del mes de febrer, Sons del Món ha anat anunciant quatre concerts de gran format a Roses i Castelló d’Empúries: Texas, Luz Casal, Oques Grasses i Boney M. Ara, s’uneixen al cartell Rozalén, Morat, The Wailers i Ramon Mirabet. Tota una aposta: la meitat del cartell són artistes internacionals. Xavi Pascual, director de Promo Arts Music, parla, d’aquesta manera, de la 12a edició del certamen: «Sons del Món s’ha convertit en allò que volÃem, en el quart festival de referència de la Costa Brava».
Texas, Morat, Boney M., Rozalén i Oques Grasses actuaran des de la Ciutadella de Roses; Luz Casal i Ramon Mirabet davant de la basÃlica de Castelló, mentre que The Wailers, la banda original de Bob Marley, ho farà des de la platja d’Empuriabrava. L’espai de la Ciutadella pot acollir fins a 7.200 espectadors -5.000 a peu dret i 2.200 asseguts-, i l’aforament de Castelló està limitat a 900 persones.
L’alcalde de Castelló, Salvi Güell, assenyala que estan «contents d’estar dins del Festival» des de fa sis anys i d’obrir-lo amb les actuacions de Mirabet i Luz Casal. A part de l’actuació de The Wailers, està previst un altre concert gratuït, que es desvelarà pròximament, per les Festes del Carme a Empuriabrava. Per la seva banda, l’alcaldessa de Roses, Montse Mindan, valora el «projecte en comú» que uneix els dos municipis.
VILLAGE I MARIDATGES. A cada concert, com en altres edicions, s’instal·larà l’espai Village amb productes del territori. La sommelier Laura Masramon serà la responsable dels maridatges de vins de la DO Empordà amb les propostes artÃstiques dels grups programats.
PRESSUPOST. Segons dades de Promo Arts Music, el cost del festival supera els 500.000 €. Un 35% del total prové del suport de l’Ajuntament de Roses, l’Ajuntament de Castelló d’Empúries, la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Girona. Un 8% del suport ve dels patrocinadors, mentre que el 57% restant va a cà rrec de l’empresa organitzadora de Sons del Món.
ESTRATÈGIA COMUNICATIVA. S’han posat a la venda 18.400 entrades per a la programació de gran format, que ja es poden adquirir a través del web del festival i a la Ciutadella de Roses. Moltes d’aquestes entrades s’han venut, ja que algunes es podien adquirir des del febrer. Una estratègia que ha funcionat a l’organització. En una setmana, com explica Xavi Pascual, es van comprar el 25% de les entrades de Luz Casal i s’ha ocupat el 50% de l’aforament per Texas i Oques Grasses: «Hem arribat a les xifres de venda que abans s’aconseguien a final de maig, mitjans juny». Aquesta és part d’una estratègia comunicativa que continua. Queden, encara, per saber els quatre concerts, de caire més Ãntim i d’accent català , a cellers de l’Alt Empordà .
Leave a Reply