
El Mundial s’inicia aquest cap de setmana a Jerez amb el rosinc com un dels clars aspirants al tÃtol de MotoGP
Fa només unes quantes setmanes semblava una utopia, però finalment els motors de MotoGP podran rugir amb força aquest 2020. Ho faran, això sÃ, rodejats d’un context excepcional a causa de la Covid-19, que ha obligat a concentrar el Mundial en només una dotzena de proves –la majoria d’aquestes, en traçats de la geografia espanyola– i sota unes estrictes mesures de seguretat que, entre d’altres factors, provocaran que les curses es disputin sense públic a les grades.
Malgrat aquest cúmul de circumstà ncies, però, els noms propis continuen essent els de sempre. Al capdavant, el de Marc Márquez, que buscarà allargar la seva hegemonia amb un nou tÃtol mundial. Per aconseguir aquesta gesta, haurà de batallar amb els principals candidats a rellevar-lo dels últims anys, entre els quals hi ha el pilot alt-empordanès Maverick Viñales (Yamaha Monster), que intentarà confirmar el salt de maduresa a la categoria reina evidenciat durant aquestes últimes temporades amb un tÃtol que té entre cella i cella des de fa molt temps.
El rosinc, a més, afrontarà el curs amb la plena confiança de la firma nipona, ja que a finals de gener, just abans de l’esclat de la Covid-19 com a pandèmia, va renovar amb Yamaha, marca que també ha confirmat aquest any que el company d’equip de Mack a partir de la temporada vinent serà el jove Fabio Quartararo.
EL CALENDARI. Serà el pròxim diumenge, 19 de juliol, quan l’adrenalina de les motos recuperarà el protagonisme. Ho farà des del circuit de Jerez-Ãngel Nieto, que també albergarà la segona prova del campionat, entre els dies 24 i 26 de juliol. De fet, la presència de circuits espanyols serà molt notòria, atès que set de les tretze proves d’aquest Mundial condensat es faran al paÃs.
No obstant això, i després de les dues proves inicials al traçat andalús, el campionat farà un gir per Europa durant els mesos d’agost i setembre: el 9 d’agost, els focus se centraran al circuit de Brno, a la República Txeca; al 16 i al 23 del mateix mes, a Spielberg, Àustria, i el 13 i 20 de setembre, a Misano, a San Marino. El mes de setembre, precisament, es clourà des del Circuit de Catalunya, a Montmeló, els dies 25,26 i 27.
El Mundial començarà l’octubre des del circuit de Le Mans, a França (9-11 d’octubre), el punt de partida d’una recta final de la temporada que també passarà pel MotorLand d’Aragó per partida doble (16-18 i 23-25 d’octubre) i el Ricardo Tormo de la Comunitat Valenciana (8 i 15 de novembre). Aquest, doncs, serà el camà d’un any atÃpic i «estrany», com aixà el va definir el mateix Viñales a principis de juny.
ENTRENAMENTS EN FAMÃLIA. Des del dia que el Govern espanyol va autoritzar els entrenaments, Mack va deixar enrere el confinament més estricte per anar-se preparant on més li convé i li agrada: al circuit. AixÃ, durant aquests dies se l’ha vist molt sovint al Circuit Andorra-Pas de la Casa, ja que resideix precisament al Principat, però recentment també s’ha deixat veure en altres emplaçaments, com el Circuit de Cartagena.
Es dona la circumstà ncia, a més, que durant aquests dies d’entrenaments lliures el protagonista ha compartit la seva preparació amb familiars molt ben habituats als manillars de les motos de competició. A finals de juny, per exemple, va entrenar-se juntament amb el seu cosà Isaac Viñales, pilot del Mundial de SuperBike en la categoria de SuperSport, i també va rodar en companyia d’un altre cosÃ, Dean Berta Viñales, jove pilot natural de Palau-saverdera i que actualment competeix amb l’equip MVK Dani Rivas Talent Team. Una famÃlia, sens dubte, apassionada de la velocitat.
Leave a Reply