
El nou servei entrarà en marxa a finals d’any i implicarà la renovació total de maquinà ria i contenidors
Ja se sap l’empresa guanyadora del concurs per l’adjudicaciĂł del servei de recollida d’escombraries i neteja. De les cinc propostes presentades, la que ha tingut millor classificaciĂł ha estat la de l’empresa Romero Polo-Valoriza. L’oferta Ă©s 5,9 milions d’euros anuals durant un perĂode de quatre anys i amb un total de 23,6 milions d’euros. Hi ha la possibilitat de prorrogar el contracte dos anys.
El Ple de dijous passat va aprovar per la via d’urgència la classificació del concurs en el qual hi han concorregut un total de cinc empreses. Aquest trà mit comporta ara demanar a la guanyadora tota la documentació necessà ria per procedir a l’adjudicació. En la votació, cap regidor hi va votar en contra però hi va haver sis abstencions.
El resultat de la classificaciĂł ha estat, en primer lloc, Romero Polo-Valoriza, i ha seguit amb Compañia Española de Servicios PĂşblicos y Auxiliares SA (CESPA); Fomento de Construcciones y contratas, SA (FCC); UTE GBI Serveis – SAU Sersall 95,SL i Recolte.
Culmina aixà un procés que es va iniciar el Ple del 25 de gener en el qual es va aprovar per majoria absoluta l’inici del procediment de licitació del nou contracte d’escombraries, neteja i manteniment de la deixalleria municipal.
DETALLS. La proposta de l’empresa guanyadora preveu 279.000 euros anuals en campanyes informatives i de sensibilització en la gestió de residus, i com a aportacions addicionals: 420 hores més d’obertura de la deixalleria, 676 hores més de serveis de reg mecà nic, 3 mà quines més d’escombrar, fregar i baldejar carrers. També proposa el 100% de reposició anual de contenidors i 99.010 euros anuals addicionals per al control de qualitat del contracte adjudicat.
Entre les millores que destaquen del nou contracte hi ha la instal·lació de contenidors mòbils al centre de la ciutat, que permetran que durant el dia es puguin retirar; la introducció del servei de porta a porta en barris de baixa densitat, un nou sistema de contenidors de cà rrega lateral, eliminar les à rees soterrades i un increment de rutes de recollida de voluminosos.
S’ampliaran els molls de cà rrega de la deixalleria municipal passant dels vuit actuals als dotze. A més, hi haurà una ampliació de l’horari de les instal·lacions.
Pel que fa a la neteja de carrers, s’hi incorporarà més personal i més hores de neteja, es renovarà i ampliarà la maquinà ria i es crearan nous serveis com el fregat mecà nic i el baldejat de voreres i carrers, aixà com la neteja de carrers amb aigua a pressió. També es preveu la renovació i l’ampliació de les papereres a tota la ciutat.
ECOSERVEIS. En els darrers anys l’empresa mixta Ecoserveis ha estat l’encarregada de la neteja a la ciutat. El contracte acabava a l’octubre però s’ha prorrogat fins a finals d’aquest any per donar marge al procés d’adjudicació del nou servei, que ara ja està encarrilat. D’altra banda, la intenció de l’equip de govern era, també, privatitzar els serveis d’enllumenat i parcs i jardins, però l’oposició ho va frenar. Ara Figueres haurà de municipalitzar aquestes à rees i això, possiblement, comportarà modificacions en algunes inversions previstes. El dubte és saber quines d’aquestes inversions cauran. En el Ple del setembre és aprovar una pròrroga amb Ecoserveis perquè el 2 d’octubre Figueres no és quedés sense servei d’enllumenat i parcs i jardins. Mentre hi ha la pròrroga s’abordarà la municipalització.
Leave a Reply