Les franquícies de la zona comercial fan l’agost amb els turistes estrangers

0
970

Més del 70 % de les vendes d’aquest estiu als establiments de marques provenen de turistes estrangers


L’Ajuntament de Figueres ha volgut prendre el pols a l’activitat comercial i comprovar si els visitants del Museu Dalí i del turisme d’aquest estiu han repercutit en un increment de les vendes. La conclusió és que la temporada està sent bona i que els establiments fan més calaix. Tal com apunten fonts municipals, «hi ha hagut uns ingressos no previstos força macos».

L’enquesta s’ha fet entre les franquícies i la resta d’establiments de la ciutat amb la col·laboració de Comerç Figueres Associació. Entre les qüestions, s’ha preguntat sobre la procedència dels compradors i s’ha evidenciat un important volum de comprador estranger. En concret, les franquícies han tingut vendes de clients estrangers per sobre del 70% i en les marques més conegudes s’ha superat el 80%. A la resta de comerços del centre el pes del comprador estranger és menor, però oscil·la entre el 25 i 60% de les vendes.

Per l’equip de govern, «Figueres es consolida com una important destinació de shopping per als turistes que visiten la demarcació de Girona». Es valoren singularitats de la ciutat com el node turístic del Museu Dalí i també la gran oferta comercial com a ciutat mitjana. Una oferta sense botigues de souvenirs o de temporada d’estiu d’altres llocs.

L’alcaldessa de Figueres, Agnès Lladó, creu que les dades demostren «la importància del turisme estranger a la ciutat i la voluntat de treballar per una oferta estable tot l’any». Per la seva banda, el regidor de Turisme, Alfons Martínez, declara: «El shopping és un element clau per al nostre turisme cultural i de proximitat».

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li