
El Ministeri de Transports i la Generalitat cofinançaran les obres, valorades en 13, 79 milions d’euros
Un pas més en l’anomenat «corredor mediterrani» i una peça clau en territori de l’Alt Empordà . Dimarts de la setmana passada, el Consell de Ministres va autoritzar finalment la signatura del conveni entre la Generalitat i Adif —el gestor d’infraestructures ferrovià ries— per fer arribar l’ample europeu a la terminal de Vilamalla.
El cofinançament de les actuacions previstes fins al 2025 anirĂ a cĂ rrec del Ministeri de Transports i el Govern. SuposarĂ una inversiĂł de 13,79 milions d’euros. En el conveni s’hi plasma el disseny de la intervenciĂł, el finançament i l’execuciĂł de les obres de remodelaciĂł i ampliaciĂł de la terminal de Vilamalla per fer-hi arribar l’ample europeu. Aquesta adaptaciĂł significa posar-hi vies ferroviĂ ries d’ample ibèric i internacional. AixĂ, es facilitarĂ la gestiĂł de les mercaderies entre camiĂł i ferrocarril.
LA SOLUCIĂ“ TĂCNICA. El projecte, dissenyat inicialment entre Adif i la Generalitat, permetrĂ adaptar la platja de vies en ample europeu perquè pugui acollir trens de fins a 750 metres. Per fer-ho, s’han dividit les actuacions en dos Ă mbits. La Generalitat redactarĂ el projecte constructiu per implementar l’ample europeu a l’estaciĂł i un altre per adequar l’ample europeu a la terminal de mercaderies.
En concret, el projecte preveu l’ampliació de la via 4 i l’execució d’una nova via (6) a l’estació, amb ample mixt —ibèric i europeu— per permetre l’expedició i recepció de trens de fins a 750 metres i l’operativa de trens de composició i partició amb destà i origen a Vilamalla.
D’altra banda, tambĂ© s’adequarĂ la superestructura de les vies 1, 2 i 3 de l’estaciĂł a la nova configuraciĂł funcional que faci possible l’encaminament de trens amb origen i destĂ a Vilamalla per les lĂnies 260 (Vilamalla-Figueres-Vilafant) i 270 (BifurcaciĂł AragĂł – Cervera de la Merenda). A mĂ©s, s’implantarĂ l’ample mixt al ramal d’accĂ©s i a la terminal de cĂ rrega de Vilamalla i del ramal d’accĂ©s a la nova configuraciĂł prevista a l’estaciĂł.
D’acord amb el conveni de col·laboració i com a qüestió prevista, Adif ja esta redactant el projecte constructiu per adequar les instal·lacions de seguretat a l’estació.
MERCADERIES PER FERROCARRIL. La terminal de Vilamalla, situada al costat del Logis EmpordĂ , es va construir l’any 1986. Actualment, la gestionen l’empresa pĂşblica Cimalsa i l’Autoritat PortuĂ ria de Barcelona (a travĂ©s de la societat Terminal Intermodal de l’EmpordĂ ). Els termes municipals del polĂgon industrial sĂłn Vilamalla i tambĂ© el Far d’EmpordĂ . En aquests terrenys s’hi ha erigit la nau del gegant de la distribuciĂł Amazon. Això i l’adaptaciĂł europea de la terminal ferroviĂ ria haurien de convertir l’Alt EmpordĂ en un punt clau de la logĂstica. Sembla que es comença a posar fil a l’agulla.
Leave a Reply