L’alta velocitat Figueres-Barcelona, encara amb freqüències de pandèmia

0
821

Pressió dels usuaris perquè es normalitzi la línia, que només té deu freqüències diàries per cada trajecte


La pandèmia va estocar moltes coses i una d’aquestes va ser la mobilitat ferroviària. Ara, en un moment en què tot sembla tornar a nivells previs a la crisi de la covid, les freqüències del tren d’alta velocitat Figueres-Barcelona continuen amb mancances importants. Hi ha pocs trens a la línia i la plataforma d’afectats del Tren d’Alta Velocitat (TAV) tornen a alçar la veu.

Els usuaris lamenten que la línia Figueres-Barcelona només disposa de deu freqüències diàries per a cadascun dels trasjectes. Això significa una reducció de fins a cinc trens diaris per trajecte envers la freqüpencia que hi havia el gener del 2020, abans de l’esclat de la pandèmia.

REUNIÓ A GIRONA. La setmana passada els representants de la plataforma d’afectats es van reunir a Girona amb el senador d’ERC, Jordi Martí, el vicealcalde de Girona, Quim Ayats, i l’alcaldessa de Figueres, Agnès Lladó. A la trobada també hi va participar per via telemàtica la regidora de l’Ajuntament de Barcelona Elisenda Alamany.

En aquesta trobada no només es va posar sobre la taula la problemàtica de manca de trens sinó també els horaris. Els afectats denuncien que «no faciliten la conciliació laboral, familiar i d’oci perquè les persones de la demarcació puguin estar connectades amb Barcelona». Això fa que moltes persones acabin utilitzant el transport privat i per això la plataforma també es queixa de la «dicotomia» creada: «Hi ha una greu crisi climàtica, estem pagant més de 2 euros pel litre de combustible i cada vegada hi ha més gent que utilitza el transport privat per desplaçar-se fins a Barcelona». D’altra banda, es destaca que el conveni entre Renfe i l’SNFC —l’operadora de ferrocarrils francesos, que ha permès introduir alguna freqüència més— «és fantasma, perquè es prioritza la venda de bitllets per al trajecte Barcelona-Marsella i no en posen a disposició per al trajecte fins a Figueres».

L’alcaldessa de Figueres, Agnès Lladó, reivindica potenciar la línia i el tren en general «si volem un país sostenible». Lladó també aposta «per recuperar i incrementar les freqüències davant els problemes amb l’AP-7». Per la seva banda, el senador Jordi Martí denuncia l’incompliment de Renfe d’augmentar les freqüències al juny. Martí creu que hi ha mala gestió de la plantilla de maquinistes i lamenta que no hi hagi prou conductors per als trajectes entre Barcelona i Figueres i sí, en canvi, per als desplaçaments entre Madrid i Barcelona.

Precisament, Renfe atribueix la manca de maquinistes a les jubilacions i a la situació de la pandèmia, que va impedir les formacions d’aquests professionals.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li