L’Alt Empordà, zona pilot d’un programa europeu per potenciar el turisme d’aventura

0
884

El projecte Medusa organitza activitats de capacitació i crearà rutes transfrontereres per l’àrea mediterrània


Desestacionalitzar i diversificar l’oferta turística de cinc regions de la mediterrània a través de les activitats d’aventura. Aquest és l’objectiu del Projecte Medusa, un programa europeu que en els seus 3 anys de durada està organitzant diverses activitats de capacitació i, paral·lelament, desenvoluparà rutes i itineraris transfronterers per promoure el turisme d’aventura com un nínxol sostenible de mercat.

El Medusa té un pressupost total de 3,3 milions d’euros, el 90% dels quals (2,9 milions) estan finançats per la Unió Europea, a través del programa de cooperació transfronterera de l’Instrument Europeu de Veïnatge «Conca del mar Mediterrani» 2014-2020 (ENI CBC MED). Hi participen les regions de Catalunya, Jordània, Tunísia, el Líban I Puglia (Itàlia).

En el cas de Catalunya, el projecte està liderat per la Cambra de Comerç de Barcelona, que ha escollit quatre comarques pilot, una de les quals és l’Alt Empordà. Les altres tres són el Baix Ebre, el Berguedà i l’Alt Penedès.

La intenció del projecte és revelar destinacions menys conegudes (que en tots els casos incentiven la conservació de la natura), crear llocs de treball i ingressos per a les comunitats locals, i atraure turistes durant tot l’any (fet que, de retruc, donarà estabilitat laboral als treballadors del sector). I precisament dimarts (dia 16) es va organitzar una de les activitats: un seminari transfronterer virtual sobre productes de turisme d’aventura a la regió mediterrània.

L’objectiu era donar a conèixer el segment d’aventura dels cinc països d’implementació del projecte i discutir sobre el seu desenvolupament futur. I hi van participar més de 200 professionals del sector, incloent-hi operadors turístics, proveïdors de turisme, i entitats de màrqueting i desenvolupament del Mediterrani.

Des de la Cambra de Comerç de Barcelona, Albert Rodríguez, explica que «a cada activitat hi tenim una assistència diferent, però fins ara es pot dir que han participat entre 20 i 30 empreses de l’Alt Empordà en les activitats ja realitzades». De cara als propers mesos, avança que les propostes més destacades que el projecte portarà a la comarca són un taller de cocreació de productes de turisme d’aventura; una formació en pla de negocis, vendes i màrqueting, o la formació per a guies locals. A més, s’atorgaran subvencions de fins a 50.000 euros a empreses alt-empordaneses que vulguin crear o millorar productes d’aventura (en el marc del concurs «Mediterranean Adventure Treasures Competition», que precisament es va presentar en el seminari de dimarts). I en totes activitats hi col·laboren el Patronat Girona-Costa Brava i l’associació Empordà Turisme.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li