L’alliberament de l’AP-7 incrementarà el trànsit un 15%

0
792

La Cambra de Comerç i la Diputació de Girona han fet un estudi sobre l’estratègia de mobilitat que inclou diferents propostes d’actuació


El 31 d’agost finalitza la concessió de l’AP-7 i l’autopista passarà a ser lliure de peatges des de la Jonquera fins a Maçanet de la Selva. Això vol dir que les quatre sortides de la via que estan al territori alt-empordanès, és a dir, L’Escala, les dues de Figueres i la de la Jonquera, seran lliures.

L’ESTUDI. La Cambra de Comerç i la Diputació de Girona han elaborat un estudi, redactat per la consultoria Eficiència Locacional, que calcula que l’aixecament dels peatges incrementarà un 15% el trànsit al tram gironí de l’autopista. Segons les dades no serà un creixement homogeni sinó «desigual». El president de la Diputació, Miquel Noguer, defineix la fi de la concessió com una «fita històrica». El president de la Cambra de Comerç, Jaume Fàbrega, justifica l’estudi definint que han «volgut fer una reflexió des del territori per veure tant els reptes com les oportunitats que suposa l’aixecament de barreres».

LES PROPOSTES. L’estudi demana redefinir l’estratègia de mobilitat al territori, aposta per crear noves sortides a l’AP-7 (una a Capmany i una altra a Figueres Oest que connecti amb Vilafant), i també reclama que la fi dels peatges no sigui «excusa» per oblidar l’N-II. L‘estudi planteja crear fins a cinc noves sortides a l’AP-7 (entre les quals, una a Capmany i una altra a Figueres Oest, que entronqui amb Vilafant). D’altra banda, el document inclou que s’haurà d’analitzar l’impacte que tindrà sobre els 649 negocis situats a l’AP-7 i l’N-II com ara bars, restaurants i serveis al transport, dels quals un total de 138 es troben a la Jonquera. És per això que l’empresariat i la Diputació demanen a l’Estat que l’alliberament no serveixi per paralitzar els projectes que hi ha pendents. És per això que el president d’Ordenació del Territori de la Cambra, i també de l’associació de transportistes l’Asetrans, Àlex Gilabert, demana «estar amatents per veure com el nou model de mobilitat que generarà la fi dels peatges pot incidir damunt aquest teixit productiu».

SENSE OBLIDAR L’N-II. L’estiu detalla que «el corredor viari a l’àmbit de Girona només pot funcionar correctament amb dues vies de gran capacitat» i en aquest sentit, Gilabert, demana que l’N-II s’adapti «en funció de les necessitats de cada tram». El mateix Gilabert diu que els pressupostos de l’Estat 2022 hauran d’incloure més partides per a l’N-II, per exemple, per desdoblar la ronda de Figueres, perquè ja està «col·lapsada» i la fi dels peatges incrementarà la problemàtica. Finalment, també assegura que, un cop l’AP-7 passi a ser gratuïta, caldrà reformular les restriccions al pas de camions per la nacional.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li