La teleassistència incorpora sensors i dispositius mòbils

0
539

El Consell Comarcal de l’Alt Empordà ofereix el Servei Local de Teleassistència, mitjançant un conveni de col·laboració amb la Diputació de Girona, en el marc de les prestacions de l’àrea de Benestar Social als municipis menors de 20.000 habitants


El Consell Comarcal de l’Alt Empordà ofereix el Servei Local de Teleassistència, mitjançant un conveni de col·laboració amb la Diputació de Girona, en el marc de les prestacions de l’àrea de Benestar Social als municipis menors de 20.000 habitants. I aquest 2022 se n’han augmentat les prestacions, oferint dispositius adaptats a les necessitats de cada usuari.

Amb el mateix objectiu d’oferir seguretat, acompanyament i suport a les persones grans i als seus familiars, el servei s’ha ampliat amb una nova modalitat que l’ha fet reestructurar. Ara s’ofereix la teleassistència estàndard, basada en un dispositiu en forma de penjoll que permet contactar amb professionals multidisciplinaris, i la complementària, que afegeix al servei estàndard un seguit de dispositius que permeten detectar riscos a dins i fora de la llar.

Els dispositius complementaris adapten el servei a les necessitats de cada usuari. Aquells que surten de casa compten amb un dispositiu de teleassistència mòbil, un dispositiu de localització GPS o l’accés a l’aplicatiu myCareAssist. Pel que fa a la llar, disposen de sensors de fum, de gasos o de monòxid de carboni. Els professionals també valoren, segons les necessitats, la instal·lació de sensors de moviment i obertura de portes, detectors de caigudes, detectors d’enuresi o d’ocupació del llit o el sofà.

El servei dona cobertura a les persones residents i empadronades a la comarca, tret del municipi de Figueres, que disposa d’un servei propi. Actualment, a l’Alt Empordà, hi té un grau de cobertura d’un 6,4% de la població major de 65 anys, percentatge que representa un total de 1.445 usuaris. El perfil majoritari d’aquests usuaris és d’una dona major de 85 anys que viu sola. De fet, el 75% dels usuaris són dones, el 55% tenen més de 85 anys, i el 41% viuen soles.

El 2021 el Centre d’Atenció va gestionar més de 65.748 trucades i el Servei Local de Teleassistència va atendre 896 situacions d’emergència, que van mobilitzar diferents recursos com el 061, familiars, policia o bombers.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li