La ciutat de les dues estacions

0
1116

Quan Figueres va saber que tindria estació del TGV es va obrir un debat sobre la conveniència que suposava disposar de dues estaciones -la nova i la del tren convencional- o d’una sola, unificant per força les instal·lacions a ponent de la ciutat i, per tant, allunyant tant en una com l’altra del centre urbà. La polèmica, amb veus a favor i veus en contra, amb signatures i declaracions, ha estat plenament vigent durant una colla d’anys. A nivell de carrer, però, molts ciutadans es decantaven per mantenir la centralitat dels trens de rodalies -ens haurem d’acostumar a veure’ls així- i ja dins del terme de Vilafant els combois de gran velocitat. Finalment, la crisi econòmica ha fet guanyar el pragmatisme i es deixen enrere, segurament abandonats per dècades, els projectes faraònics. L’Ajuntament aposta ara per mantenir l’estació del tren convencional on és; això sí, fent seu l’avantprojecte de la Generalitat per al seu semisoterrament, la solució per als passos a nivell.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li