Josep Fajol: «Fa il·lusió quan un client estranger et diu que compra aquí des de fa 33 anys»

0
1202

«Figueres és una ciutat de shopping que hauria de potenciar l’arribada de gent de més categoria (i insisteixo a no desmerèixer ningú). S’estan fent coses per millorar i per sortir del turista de masses però encara cal fer més», diu el propietari de la botiga centenària Fajol


Com valoreu l’estiu pel que fa a vendes?
Bé, hem tornat als nivells del 2019 però nosaltres no som un establiment de campanyes comercials. Fem temporada d’estiu i d’hivern i podríem dir que el visitant del Museu Dalí, sense desmerèixer ningú, no és el nostre client. A la nostra botiga hi compra qui ens coneix, ja sigui client local, nacional, estrangers que venen cada any, persones que tenen segona residència, entre d’altres. Els estrangers solen ser francesos, holandesos, belgues, i torna a haver-hi alemanys. Molts venen a Figueres i aprofiten per fer la compra d’estiu o d’hivern. L’altre dia un client estranger em deia: «Fa 33 anys que et vinc a comprar» i caram, això fa il·lusió.

Tot i això, heu notat més afluència a la botiga pel turisme d’aquest estiu?
Aquests dies de tanta gent sempre arreplegues alguna cosa, però realment qui es beneficia del turisme de masses és qui té el cafè o local de restauració. Bé, en el nostre cas, potser sí que ha vingut algú per comprar alguna cosa que li ha interessat.

Figueres és un destí de shopping?
Sí, ja ho és, però aquest visitant de Dalí o de turisme de masses és difícil desarrelar-lo. Figueres és una ciutat de shopping que hauria de potenciar l’arribada de gent de més categoria (i insisteixo a no desmerèixer ningú). S’estan fent coses per millorar i per sortir del turista de masses però encara cal fer més. A nosaltres, per exemple, el Festival de Peralada ens va bé, ens porta clients.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li