Invertiran 30 milions per millorar la línia de tren Figueres-Portbou

0
988

El Ministeri de Transports i Mobilitat i Adif executaran en els propers mesos dues actuacions per reduir el risc d’avaries i augmentar la velocitat dels combois


El Govern espanyol ha previst una inversió multimilionària per millorar la xarxa ferroviària de l’Alt Empordà. En els propers mesos, s’invertiran gairebé 20 milions d’euros per modernitzar la línia de tren convencional que uneix Figueres amb Portbou, i també amb Girona. Concretament, s’executaran dues actuacions emmarcades en el Pla de rodalies, que entre altres objectius vol millorar la fiabilitat i la seguretat del servei mitjançant diverses reformes i actualitzacions.

BLOQUEIG AUTOMÀTIC BANALITZAT. D’una banda, el Consell de Ministres va donar llum verda dimarts a la proposta del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per renovar tota la línia. El ministeri licitarà el projecte per 21,3 milions d’euros i tindrà un termini d’execució de 25 mesos (6 per redactar el projecte i 19 més per realitzar les obres). La inversió es basa en la instal·lació del Bloqueig Automàtic Banalitzat, un sistema d’última generació que permet la circulació per via doble indiferentment de la via i del sentit. Aquest sistema permet que es millori la capacitat d’explotació ferroviària perquè hi haurà més operativitat i flexibilitat en la circulació de trens.

A més, el BAB també permet que els trens comercials circulin més de pressa, i redueix la probabilitat que hi hagi una incidència. En cas d’avaria, el sistema també redueix el temps de reparació i permet recuperar la circulació abans.

El projecte preveu construir noves instal·lacions pels sistemes informàtics de gestió i regulació del trànsit de trens, i també pels equipaments de detecció dels combois. Concretament, la inversió inclou la instal·lació del sistema d’Anunci de Senyals i Fre Automàtic (ASFA) digital i la senyalització amb llums LED fixa i lluminosa. A més, les instal·lacions s’incorporaran al Control de Trànsit Centralitzat (CTC) que hi ha a Barcelona.

NOVA SUBESTACIÓ A PORTBOU. D’altra banda, Adif ja ha licitat el contracte d’obres per construir una nova subestació elèctrica de tracció a Portbou. Aquestes instal·lacions permeten convertir l’energia elèctrica proveïda per la xarxa general a les condicions de voltatge, corrent i freqüència adequades per al seu ús en mitjans de transport. En aquest cas, l’objectiu és dotar la línia d’ample convencional Barcelona-Girona-Portbou d’una nova instal·lació per augmentar la capacitat de tracció i la fiabilitat del sistema d’electrificació, amb la finalitat última de reduir les avaries que provoquen retards i cancel·lacions de trens.

La subestació es construirà en uns terrenys que Adif té a davant de l’estació, i serà la cinquena de la demarcació (les altres estan a Llançà, Sant Miquel de Fluvià, Girona i Maçanet de la Selva). Els treballs costaran 8.136.402,50 euros (que es finançaran amb fons europeus), i està previst que s’executin en 17 mesos.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li