Interdiesel, cap a un ‘HUB’ de marques

0
1330

És el projecte que es marca la companyia empordanesa a mitjà termini per millorar el seu servei de back office


El passat mes de maig l’empresa Interdiesel S.A., amb seu a Figueres i amb més de quatre dècades en el món de l’automoció, va adquirir la concessió de Renault i Dacia a la demarcació, una operació emmarcada en l’estratègia expansiva de la firma empordanesa arreu de la província gironina. «Suposa un gran salt endavant, tant des d’un punt de vista de volum com de facturació és un creixement important. Som un grup familiar, a la zona nord de la demarcació fa temps que hi som presents amb Toyota i Nissan, i ens hem anat expandint cap a la capital primerament amb Lexus, després amb les motocicletes Silence i, ara, amb aquesta nova operació», explica el gerent, Robert Espígol.

La voluntat evolutiva d’Interdiesel, però, no acaba aquí. En aquest sentit, i tal com subratlla el mateix Espígol, el pròxim propòsit que es marca la companyia es focalitza precisament en les instal·lacions alt-empordaneses. «La nostra idea és fer-hi un HUB de serveis, amb totes les marques. Hi ha metres quadrats suficients i un projecte per ampliar les instal·lacions actuals, amb l’objectiu d’integrar-hi Renault i Dacia», detalla el gerent, que puntualitza que aquest nou repte serà realitat «entre un i dos anys». «El que volem és tenir totes les marques allà mateix, intentar ser més eficients amb els processos de back office. Aquí tenim més espai i en volem treure el suc que ens pot oferir», afegeix.

«El projecte ja està validat, i ha d’estar executat com a molt tard d’aquí dos anys. Ha de servir per doblar l’espai actual, per ser el back office de totes les marques que representem en el conjunt del grup», agrega Espígol, que valora aquesta obra per la possibilitat que ofereix «d’ajuntar sinergies i processos i intentar, així, ser més eficients». «És el nostre proper gran repte», conclou.

EMPRESA REFERENCIAL. Amb la recent compra de Renault i Dacia, Interdiesel es consolida com un dels concessionaris més importants de les comarques gironines, convertint-se d’aquesta manera en un nou gran grup del sector. Abans de l’operació, que no suposarà canvis en la plantilla de les instal·lacions de Fornells de la Selva, l’epicentre fonamental de la companyia es trobava a la capital alt-empordanesa, on té la concessió de Nissan, Toyota i Maxus –firma especialitzada en furgonetes–. A banda, Interdiesel també s’ocupa de la distribució de les motos elèctriques de la marca catalana Silence, així com de Zero Motorcycles. A més, a Girona hi té la concessió de Lexus.

«Per poder-se mantenir en el sector tot passa per tenir un cert volum. No és que sigui un fet concloent, però creiem que el camí va cap aquí», valora Espígol.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li