Facin comptes

0
1421

A Ciutadans hem fet una aposta valenta i arriscada: exigir un transport públic urbà de qualitat i una estratègia sostenible econòmicament que redueixi l’exagerat dèficit anual. El primer pas en aquesta estratègia a llarg termini ha estat una reeixida campanya de promoció del transport públic urbà. Malgrat les dificultats, els inconvenients i la falta de participació i voluntat política de la Sra. Felip i la seva sòcia a l’ombra, la Sra. Lladó, el resultat de la campanya ens mostra amb claredat que existeix la possibilitat real d’aconseguir els objectius plantejats per Ciutadans. És inqüestionable la necessitat d’aplicar una estratègia intel·ligent que permeti reduir substancialment el dèficit anual i millorar la qualitat del servei. Aquesta estratègia passa per un pla integral del transport públic urbà de Figueres que inclogui, entre altres accions, noves tarifes i bons que millorin la relació qualitat-preu, redisseny de les línies i campanyes de captació i fidelització de clients.

El que segur empitjora la situació de dèficit actual del servei de transport públic és la «intel·ligent» conclusió a la qual han arribat la Sra. Felip i la Sra. Lladó: la millora del transport públic s’aconsegueix criticant als qui han guanyat les últimes eleccions a Catalunya, Ciutadans. Quina solució! Aquesta actitud demostra que PDECat i ERC es conformen amb un servei de transport públic ineficient i deficitari, perquè això ja els va bé. De les seves simplistes conclusions i inexistents propostes, es dedueix que no els importa i accepten de bon grat que cada any la ciutat perdi més de 800.000 € finançant el servei de transport urbà, dèficit que ha de sufragar-se a força d’impostos pagats pels veïns de Figueres.

Estem segurs que PDECat i ERC es conformen amb aquesta situació per dos motius. El primer és que malgrat l’enorme forat que representa per a les arques municipals assumir el finançament del servei de transport urbà, mai no han realitzat cap proposta per reduir el dèficit i optimitzar el servei. El segon és que han preferit seguir actuant com si aquest forat no existís, mirant cap a un altre costat i ocultant les xifres als ciutadans: ni bona gestió ni transparència.

La conclusió d’aquesta campanya és inqüestionable: el model de transport públic urbà que tots aquests anys han defensat la Sra. Felip i la Sra. Lladó, el model del PDECat i ERC, ha fracassat. Amb la seva proposta els ciutadans usen el transport públic puntualment i acaben fugint del servei, en canvi, apostant per noves estratègies de captació, redefinint una política de tarifes que optimitzi la relació qualitat-preu, un nou disseny de les línies i un pla estratègic del transport urbà a llarg termini, existeix la possibilitat real de reduir el dèficit anual i fer viable i econòmicament sostenible un servei essencial com és el transport públic urbà.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li