Espectadors i humor es retroben en la catorzena edició del Festival Còmic

0
606

El certamen celebra la seva segona edició fora de les dates habituals complint de nou, amb totes les expectatives


 

Fora del seu espai natural, als voltants de setmana santa, el festival Còmic de Figueres va celebrar la seva segona edició al mes de setembre el darrer cap de setmana. I la resposta del públic, una vegada més, ha estat molt bona «la gent no ens ha fallat», explica el codirector del festival, Xavier Valentí, tot i que admet que «s’ha notat una mica que ens trobem a finals d’estiu, i que hi ha moltes activitats de tot Catalunya, que s’han reubicat per la pandèmia i per tant, hi ha molta oferta. La venda d’entrades ha anat a un ritme diferent d’altres anys, la gent fins a última hora no s’ha decidit a venir», resumeix Valentí.

Tot i que ha estat en molts casos a última hora, el codirector del festival detalla que «hem fet molt bons números amb espectacles com El soterrani, Coulrophobia… i com no, amb en Carles Sans, amb un espectacle que ha deixat un molt bon regust de boca amb un public ansiós de Tricicle i que ha pogut matar el cuc».

TALENT DE CASA. Una característica de la programació d’enguany ha estat el fet que estigués pensada especialment per ajudar a sobreposar-nos als efectes de la pandèmia. Per fer-ho l’aposta ha estat per companyies de casa nostre amb actuacions com Pòsit, Soc la Mercè o El soterrani entre d’altres. Un doble benefici per a tothom, ja que «en temps de pandèmia hem de donar-nos feina als que estem aquí, allò que s’aplica per a la indústria, també fer-ho aquí. I amb molt d’orgull, perquè és molt bon moment. Tenim molta gent fent coses, i el festival és un reflex del que passa al país», explica Valentí.

FINAL DE CHAMPIONS. Coulrophobia, de la companyia The Opposable Thumb, va posar el punt i final del Còmic amb un espectacle vehiculat al 100% en anglès. Una prova que ha servit per poder «obrir una finestra d’oportunitat a un altre tipus de propostes que d’altre manera no podríem oferir. Tot i ser un petit festival, aquestes cosetes ens fan grans».

L’espectacle va ser un autèntic èxit, amb un públic entregat, seguint en la gran majoria tot l’espectacle i molt predisposat a participar i a interactuar quan ho proposava la companyia, que va acabar amb els espectadors aplaudint dempeus. Un «espectacle majúscul. Gamberro i que ha funcionat moltíssim», defineix Valentí.

MEMS EN CATALÀ. Una de les novetats de l’edició d’enguany ha estat la primera celebració del 1er Concurs de Vídeos i Mems Humorístics en Català. Un altre èxit. S’han rebut a prop d’un centenar de propostes, entre vídeos i mems, i s’han repartit un total de vint premis de fins a 300 € per als guanyadors de les diferents categories. Segons la opinió de Valentí, el concurs «Ha estat un festival dins del festival. Amb això hem obert una altra gran àrea per a la llengua catalana. Dotant-la d’orgull, i donant-li presència a les xarxes socials, entre la gent jove», i considera que bona part de l’èxit ha estat «l’equip format per l’Ona

Cabello, en Toni Naranjo i la Lola Fuentes Espelt, ho ha portat de forma excel·lent, coordinant com uns autèntics mestres els col·laboradors de luxe que hem tingut.

L’experiència ha estat tan positiva que des de l’organització ja tenen clara la intenció de fer-ho i que es converteixi en una altra característica de referència del festival. Per contra, el que sí es canviarà «a menys que les circumstàncies siguin catastròfiques», és el calendari del festival «tornarem a la setmana santa sens dubte, que és l’espai natural on fa la feina el festival Còmic, ho fa per Figueres, per l’oferta turística de la Costa Brava Nord». 

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li