Els docents demanen uns criteris clars i igualitaris per avaluar el tercer trimestre

0
1062

El Departament d’Educació ha anunciat que, a partir del 14 d’abril, quan comenci el tercer trimestre, els aprenentatges virtuals sí que comptaran per a nota


La nova pròrroga de l’estat d’alarma, ara fins al 26 d’abril, certifica que després de Setmana Santa els alumnes no tornaran a les aules. Una casuística ja augurada feia dies que, a més, s’ha refermat amb la proposta de transició segons la qual la reobertura dels centres educatius –juntament amb els esdeveniments massius– seran l’últim estadi en el procés de tornada a la «normalitat».

Fins ara, escoles i instituts s’han anat adaptant a una situació inèdita, i han anat oferint recursos a l’alumnat. Majoritàriament s’han passat propostes de tipus lúdic a través de les quals els menors poden continuar aprenent, i molts també han funcionat a còpia de plantejar reptes diaris, la majoria dels quals són multidisciplinaris. Aquests continguts no s’han considerat lectius ni qualificables, però el Departament d’Educació ha anunciat que, a partir del 14 d’abril, quan comenci el tercer trimestre, els aprenentatges virtuals sí que comptaran per a nota. Una comunicació que es matisarà, en forma d’orientacions concretes, el 14 d’abril, però que de moment ha creat força confusió entre la comunitat docent de l’Alt Empordà.

Mestres i professors demanen a Educació que doni unes directrius i uns criteris clars. Volen garanties que podran mantenir les línies que distingeixen cada centre i, sobretot, que el sistema que se segueixi atenuï les desigualtats que pot provocar la bretxa digital. En aquest sentit, la setmana passada el mateix departament va enviar una directriu a tots els directors instant-los a esbrinar quins alumnes tenen dificultats per accedir a les noves tecnologies. Una gestió que alguns centres de l’Alt Empordà ja ha començat a tramitar a través, per exemple, d’enquestes. A més, ja estan ideant plans de treball adaptats i estan contactant amb les que tenen menys recursos per intentar trobar solucions personalitzades.

Mentrestant, la majoria de centres han tramès els informes del segon trimestre per correu electrònic. També han enviat comunicacions diverses en què insten estudiants i familiars a mantenir el contacte amb els tutors per estar al cas de les activitats que es van proposant, unes activitats que en molts casos ja han començat a arribar en forma de reculls o recomanacions. La comunitat docent avança que, en funció de la matèria, els continguts serviran per consolidar el que els menors han après des de principi de curs, o per incorporar nous coneixements. La feina es posarà i es lliurarà a través de les plataformes que els centres ja tenen habilitades. I escoles i instituts demanen a les famílies que els alumnes tinguin un sistema de treball sistematitzat i siguin al màxim d’autònoms a l’hora de fer les tasques.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li