El TAV ‘low-cost’ fins a Madrid ja ha venut 5.200 bitllets per sortir de Figueres

0
933

L’Avlo entrarà en funcionament el 23 de juny amb un preu bàsic de 7 euros, i de 5 euros per a menors de 14 anys


La nova oferta d’alta velocitat des de l’estació de Figueres-Vilafant ja es prepara per entrar en servei el pròxim 23 de juny. La setmana passada Renfe va oferir un viatge per a periodistes amb els trens de baix cost Avlo per presentar oficialment aquest servei que unirà les comarques gironines amb Madrid. La gran novetat és el preu. Una tarifa mínima de 7 euros i de 5, per a menors de 14 anys que vagin acompanyats d’adults. Pel que fa al trajecte, té la mateixa durada que el del TAV (3 hores i 50 minuts des de Figueres fins a Madrid.

LA VENDA. Els bitllets per als trens Avlo es van començar a comercialitzar a principis d’aquest any. Renfe informa que, per ara, s’han venut uns 5.200 trajectes per sortir des de l’estació de Figueres i uns 10.000 des de Girona.

La venda de bitllets es gestiona a través d’un sistema dinàmic que ofereix el millor preu disponible a cada moment per a la tarifa sol·licitada. A més, cada client pot afegir al seu viatge uns serveis extres, segons les seves necessitats, com la selecció de seient, canvis o anul·lacions de bitllets i equipatge addicional. El preu bàsic de 7 euros inclou com a equipatge gratuït una maleta de cabina més una bossa de mà o motxilla. Al marge de voler obtenir el millor preu possible, s’ha de tenir molta flexibilitat perquè els canvis i les anul·lacions només es permetran si s’ha adquirit un complement que té un cost addicional de 8 euros.

TRAJECTE. Els trens tindran parada a totes les estacions del corredor nord-est de l’alta velocitat (Figueres Vilafant, Girona, Barcelona, Camp de Tarragona, Lleida, Saragossa, Calatayud, Guadalajara i Madrid. D’aquesta manera la ciutadania d’aquests municipis es beneficiaran de la doble oferta d’Ave i Avlo, destaca Renfe. La companyia també preveu estendre el servei al corredor Madrid-Sevilla el 2022, però els primers Avlo es posen en marxa a la línia nord-est perquè té el nombre de passatgers més elevat (7 milions el 2019).

En qüestió d’horaris, el primer Avlo sortirà de Figueres-Vilafant a les 5.35 h, passarà per Girona a les 5.51 i arribarà a l’estació de Madrid-Atocha les 9.25 del matí, després d’haver fet parada a Barcelona. La tornada des de Madrid serà a les 19.30 i arribarà a Figueres a les 23.51 h.

L’Avlo havia de començar a operar aquest 2020, però la pandèmia ha fet ajornar la inauguració. Actualment, el servei està en fase de proves, i segons el director de nous serveis d’alta velocitat de Renfe, «vol captar un nou client». Félix Martín ho veu com una oferta complementària d’alta velocitat destinada a un client jove, famílies i grups. Renfe podria ampliar les circulacions diàries en funció de la demanda.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li