El pressupost estatal pel 2021 confirma que s’atura la duplicació de l’N-II a l’Alt Empordà

0
973

L’any que ve només s’invertiran 400.000 euros per arranjar quatre trams, i 250.000 més per al castell de Sant Ferran


El Consell de Ministres va aprovar dimarts el Projecte de llei de pressupostos generals de l’Estat (PGE) pel 2021. I els comptes confirmen el que la setmana passada ja havia avançat el ministre de Transports, José Luis Ábalos: de moment, el tram alt-empordanès de l’N-II es quedarà sense duplicar, a l’espera dels resultats d’un estudi que ha de determinar si quan s’alliberin els peatges de l’AP-7 (l’agost del 2021) l’autopista absorbirà trànsit de l’N-II.

Així, mentre que l’any que ve el tram sud de la via rebrà un total de 20,2 milions d’euros (11,86 per l’enllaç de l’A-2 a Vidreres i 8,34 més per l’N-II entre Maçanet de la Selva i Tordera), el tram nord només rebrà 400.000 euros, que, a més, s’hauran de repartir entre quatre projectes diferents [vegeu-los a la taula].

A part d’això, l’Alt Empordà només podrà executar una altra actuació amb finançament estatal: un projecte d’obres al castell de Sant Ferran de Figueres, que rebrà 250.000 euros.

Inicialment, els Pressupostos generals de l’Estat per al 2021 preveuen gestionar fins a 456.073 milions d’euros; és a dir, un 20,1% més que els d’aquest 2020. Però totes les previsions d’ingressos i despeses estan condicionades per la pandèmia de la Covid-19. Una pandèmia que també ha condicionat fortament la distribució dels diners.

Com cada any, la partida més important servirà per pagar pensions (que pugen un 0,9%, igual que els sous dels empleats estatals). Però aquest exercici també es reserven desenes de partides per ajudar diversos sectors empresarials i socials afectats per la crisi. En aquest sentit, són de destacar els increments pressupostaris que han rebut les polítiques d’accés a l’habitatge i foment de l’edificació (pugen un 368% respecte del 2020), i les de comerç, turisme i PIMEs (pugen un 150%).

Per a la demarcació de Girona, els PGE reserven 172,24 milions d’euros, el gran gruix dels quals s’engloben en partides genèriques. Sí que s’especifica que les empreses públiques Enaire (que gestiona l’aeroport de Girona) i Adif s’emportaran el tros més grans de pastís. I que la companyia ferroviària té previst invertir 72,9 milions d’euros a fer actuacions a passos i andanes o plans de seguretat de la xarxa de Rodalies, i 22,1 milions més a la línia d’alta velocitat. De moment, però, no s’ha concretat quins trams i infraestructures es beneficiaran de les millores.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li