El nombre d’accidents amb víctimes es redueix un 39,7% respecte de l’any passat

0
1076

Entre l’1 de gener i el 30 de novembre l’Alt EmpordĂ  nomĂ©s ha registrat 16 sinistres amb morts o ferits greus


Diuen que no hi ha mal que per bĂ© no vingui, i si alguna conseqĂŒĂšncia positiva han tingut les restriccions de mobilitat dels darrers mesos en l’àmbit col·lectiu (mĂ©s enllĂ  de frenar la Covid-19), Ă©s la reducciĂł de la sinistralitat viĂ ria. Entre l’1 de gener i el 30 de novembre d’aquest 2020, l’Alt EmpordĂ  nomĂ©s ha registrat 170 accidents amb vĂ­ctimes; Ă©s a dir, 112 menys que en el mateix perĂ­ode del 2019 (quan n’hi va haver 282). AixĂČ representa un descens del 39,7%. PerĂČ si es comparen les xifres amb les del 2010, que Ă©s l’any de referĂšncia per al compliment dels objectius europeus, la baixada Ă©s encara mĂ©s forta: del 44,3% (aleshores les carreteres alt-empordaneses van registrar 305 xocs amb vĂ­ctimes).

Aquestes sĂłn nomĂ©s algunes de les dades que ha fet pĂșbliques aquesta setmana el Servei CatalĂ  de TrĂ nsit (SCT). Tanmateix, no sĂłn les mĂ©s destacades: el descens mĂ©s marcat s’ha donat en el nombre d’accidents mortals, que ha baixat un 80%. De fet, aquest any a la comarca nomĂ©s n’hi ha hagut un: el que va tenir lloc el matĂ­ del 10 de setembre a l’N-260, al seu pas per Pedret i MarzĂ , quan un camiĂł d’escombraries va sortir de la via i va bolcar. El copilot, un figuerenc de 60 anys, va morir a l’acte, i el conductor va resultar ferit, perĂČ no de gravetat.

Pel que fa al nombre d’accidents amb morts o ferits greus, aquest any ha baixat un 66,7% respecte del 2019 (n’hi ha hagut 16, i l’any passat 48), i un 64,4% respecte del 2010. El nombre de ferits greus tambĂ© ha anat a la baixa, i ha passat dels 46 del 2019 als 16 d’aquest 2020 (Ă©s a dir, un 65,2% menys), i el mateix ha passat amb els ferits lleus, que han disminuĂŻt un 45,2% (s’ha passat dels 398 als 218).

Val a dir que, en l’àmbit català, el descens d’accidents mortals ha sigut del 42,9% respecte del 2019, i del 57,3% respecte del 2010. I a la demarcació de Girona, del 40% respecte del 2019, i del 72,4% respecte del 2010 (quan els camions encara podien circular lliurement per l’N-II).

En qualsevol cas, fonts del Servei CatalĂ  de TrĂ nsit destaquen: «S’ha de tenir en compte que la reducciĂł de la sinistralitat s’ha produĂŻt en un context marcat pel descens de la mobilitat arran de les restriccions establertes per frenar la transmissiĂł de la Covid-19». I Ă©s que malgrat que en aquest segon rebrot es permet mĂ©s mobilitat que en la primera onada de coronavirus, entre el març i el juny els alt-empordanesos vam estar prĂ cticament tres mesos tancats a casa.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li