El Museu es converteix en aula d’alumnes d’Educació Infantil

0
531

L’espai d’exposicions servirà per desenvolupar una proposta educativa relacionada amb la cultura i les arts


El Museu de l’Empordà i l’Institut Ramon Muntaner han signat un conveni de col·laboració. El Museu es convertirà en una aula per a l’alumnat del cicle superior d’Educació Infantil, que desenvoluparà el seu currículum a l’espai d’exposicions com a base dels seus continguts.

Per mitjà d’una proposta de co-creació centrada en dues metodologies, learning by doing i desing thinking, l’alumnat del cicle superior d’Educació Infantil del Muntaner desenvoluparà una proposta educativa relacionada amb la cultura i les arts.

Basada en la teoria del nord-americà John Dewey, la metodologia del learning by doing es basa en el principi fonamental que l’aprenentatge ha de ser una acció rellevant i pràctica, i no pas teòrica i passiva. De fet, existeixen diversos estudis que asseguren que un aprenentatge pràctic o aplicat és molt més efectiu que el passiu, ja que els continguts i les pràctiques apresos queden molt més fixats en la nostra memòria.

Aquesta filosofia és la base fonamental de la proposta, ja que la defineix des de la seva perspectiva metodològica general.

El design thinking (o ‘pensament de disseny’) és una metodologia orientada a la ideació de solucions dins un marc proposat, la qual s’empra en el context de la professió i pràctica del disseny.

En total s’han previst quatre sessions, els dijous, de les 15.30 h a les 20 h. La primera sessió va tenir lloc la setmana passada.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li