El Museu de l’Empordà estrena nova imatge i s’obre camí a Instagram i Twitter

0
1844

Les novetats de l’equipament cultural i comarcal s’emmarquen en el Pla de comunicació i estratègia digital


 

La nova etapa del Museu de l’Empordà amb la incorporació del director, Eduard Bech, el novembre passat, comença a veure els seus fruits, concretament els més visuals. La setmana passada es va presentar la nova imatge corporativa i també les novetats en comunicació digital. Des de l’equipament s’ha volgut apostar per l’ampliació de la presència a les xarxes socials (a Twitter i a Instagram) i la digitalització d’un total de deu obres d’art. Aquestes accions s’emmarquen en el Pla de comunicació i estratègia digital, que el mateix director va avançar a HORA NOVA, en una entrevista el desembre passat. Aquest pla de comunicació s’ha redactat en els darrers mesos, amb l’objectiu de reforçar la marca del Museu de l’Empordà.

LA NOVA IMATGE. S’ha creat una proposta d’identitat gràfica, fins ara inexistent, ja que anteriorment el Museu de l’Empordà només disposava d’un logotip. Pel disseny s’ha partit de la base de la idea que el Museu de l’Empordà és art, innovació, tecnologia, i pretén anar més enllà de l’art i parlar de tot.

El director del Museu, Eduard Bech, durant la roda de premsa de presentació va afirmar que «és una imatge simple i abstracta, però que ens sembla que comunica molt bé el que estem treballant en els últims mesos». Afegia també que «amb aquesta nova proposta volem connectar amb el nostre públic i que el nostre públic ens identifiqui ràpidament, i que es vagi sentint el museu propi».

A INSTAGRAM I TWITTER. L’equipament cultural també ha començat la primera fase de l’estratègia digital i, a partir d’ara ja té presència a les xarxes socials Twitter i Instagram, uns canals per «no només emetre missatges, sinó per captar l’opinió del públic», diuen, i que gestionarà directament personal del Museu de l’Empordà.

Pel que fa a les pròximes novetats, cal destacar que la segona fase del desplegament de l’estratègia digital del Museu comprèn la nova pàgina web, que ja s’hi està treballant i es preveu que estigui activa entre finals del 2018 i principis del 2019.

DIGITALITZACIÓ. Entre aquestes novetats també hi ha la digitalització de deu obres en superalta resolució, són deu obres de la col·lecció del museu, set de l’escola de pintura empordanesa i tres de l’escola catalana. Aquestes obres s’han digitalitzat per tal de visualitzar-les a través de l’app gratuïta Second Canvas, en què hi participen més de cent museus del món.

Pel que fa a les declaracions del consistori, l’alcaldessa de Figueres i regidora de Cultura, Marta Felip, destacava que «la renovació del Museu de l’Empordà i l’avanç en el pla estratègic és ben palpable des de tots els punts de vista: d’imatge, d’accessibilitat tecnològica, de continguts…» i va agrair la feina de tot l’equip del Museu i del director, Eduard Bech.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li