El carrer Lasauca

0
2013

Pot semblar un recurs fĂ cil, perĂČ Figueres, pel seu bĂ© material i el seu mal circulatori, Ă©s una cruĂŻlla de camins i els seus governants han anant sobrevivint d’esquenes a aquesta realitat. Fa ja una bona colla d’anys m’ho va certificar l’amic Juan Molina (QEPD) quan vaig anar a veure’l al seu despatx del llavors MOP a Vilafant per demanar-li que dotessin d’enllumenat l’accĂ©s a Figueres venint de Llançà, instal·lessin un semĂ for per regular l’accĂ©s dels col·legis Monturiol i DalĂ­, i un rail de protecciĂł a la carretera, demandes que van concedir sense necessitat de talls de carreteres, i em va dir: “JosĂ© Luis, me parece que eres el Ășnico concejal en muchos años, que se ha dado cuenta de que Figueres estĂĄ cruzada por dos carreteras de propiedad estatal y viene a pedirnos algo”.

Una prova d’aquest atzucac el tenim ara actualitzat amb la decisiĂł pendent sobre el sentit de circulaciĂł que s’ha de donar al carrer de Lasauca una vegada entri en funcionament la rotonda de la plaça del Sol, segurament l’obra urbanĂ­stica mĂ©s important dels darrers anys a la ciutat, i que ha estat sufragada completament per l’Estat. És aquest un punt que ben be pot ser considerat com la cruĂŻlla de l’EmpordĂ  perquĂš, a poc que ens parem a pensar, quĂš Ă©s aquest enclavament sinĂł aquell allĂ  on s’entrecreuen els moviments de trĂ nsit est-oest (Roses,Llançà-Olot) i nord-sud (França-Girona)?

PerĂČ en fi, tornant al sentit circulatori del carrer dedicat al comandant d’enginyers destinat al castell de San Fernando n’Antonio Lasauca, director de les obres de cobriment de la Rambla (la influĂšncia militar en el desenvolupament de la ciutat potser no Ă©s prou recordada, sabuda i reconeguda), sembla ser que l’Ajuntament, considerant que la ciutat no tĂ© habilitada una entrada mĂ­nimament adient pels cotxes que provinguin del nord i de l’oest, (el darrer desaprofitament ha estat el de l’avinguda Marignane) vol tornar a l’etapa de quan els turistes feien la ruta cap a Roses entrant per aquest carrer.

És aquesta una idea, em diuen, que provĂ© de l’etapa Ludovid, i que jo crec ha de ser curosament meditada perquĂš a banda de significar un canvi radical en la perseguida i encara no assolida “pacificació” de la Rambla, pot crear greus inconvenients en els importants moviments est-oest. PerĂČ no nomĂ©s aixĂČ, si la via ha d’acomplir finalment aquesta funciĂł, crec que se l’hauria de sotmetre a una important remodelaciĂł perquĂš les seves estretes voreres, per on no hi poden passar dues persones juntes i amb el “flegmó” provocat per la polĂ­tica de terrasses, no semblen les condicions mĂ©s adients per a convertir-la en el portal d’entrada a la ciutat.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li