Eduard Ramon: ‘Calen recursos per ajudar el petit comerç a mantenir i posicionar bé una pàgina web’

0
726

Ramon és el president de l’Associació de Comerciants de Llançà i propietari de S’inergy


Eduard Ramon té 54 anys i en fa més de 30 que es dedica al món de la joieria i rellotgeria. És el propietari de la joieria S’inergy, i des del passat mes de juliol ocupa el càrrec de president de l’Associació de Comerciants de Llançà.

Accedir a la presidència d’una associació de comerciants enmig d’una crisi sanitària com l’actual no deu ser fàcil. Què el va motivar a fer-ho?
Sí, és un moment molt difícil per a tots, però estem molt il·lusionats i amb moltes ganes de treballar per als establiments de Llançà. El projecte neix de la necessitat de renovació. L’únic que faig és posar-me al capdavant d’un grup d’empresaris amb ganes de millorar el seu municipi.

Quins objectius s’ha marcat al capdavant de l’associació?
Fer que els empresaris de Llançà se sentin representats per l’associació tot potenciant el paper de les vocalies sectorials. Coordinar-nos com fins ara amb l’Àrea de Promoció Econòmica de l’ajuntament per fer campanyes interessants per promocionar el comerç local tot l’any. Fidelitzar el client de proximitat posicionant Llançà com un municipi amable on poder venir a comprar productes de qualitat en un entorn únic. I potenciar la relació dels establiments de Llançà i l’associació amb el Parc Natural del Cap de Creus

Com ha afectat la Covid-19 als comerços de Llançà?
Ha afectat molt directament a tots els establiments. Tots hem hagut de formar-nos en els diferents protocols, limitar els aforaments i invertir en mesures d’higiene i seguretat. Des de l’Associació hem posat en marxa la campanya «Llançà Sa», que incideix en els 3 punts bàsics anti-Covid: mascareta, gel i distància.

Com a propietari de la joieria S’inergy, com ha viscut tot allò relacionat amb la Covid-19?
Durant el confinament vam aprofitar per formar-nos i poder implementar en els nostres establiments totes les mesures i protocols de la Covid-19. Va ser per assegurar una reobertura segura per a nosaltres i els nostres clients.

La botiga en línia és un bon recurs en situacions com l’actual?
Sempre ho és. Potser no t’ajuda a fer la venda en aquest moment, però sí que ajuda a donar-te a conèixer, a tu i el teu producte. Cal dedicació per tractar-la com si tinguessis una altra botiga que has de cuidar com fas cada dia amb la botiga física. En aquest sentit, calen recursos per ajudar el petit comerç, no només a tenir una pàgina web, sinó a poder posicionar-la bé.

Està d’acord amb les decisions de les administracions per combatre la pandèmia?
És molt difícil entendre els tancaments d’alguns sectors com la restauració, la cultura o l’estètica, sense que hi hagi ajudes econòmiques per evitar el tancament definitiu d’aquests negocis.

Què creu que s’hauria pogut fer i no s’ha aplicat encara?
Caldria apostar per la limitació d’aforaments i fer un seguiment exhaustiu de tots els casos de Covid-19 detectats i fer més accessibles els tests d’antígens.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li