Demanen més actuacions per millorar la convivència entre vianants i ciclistes

0
647

Xifres que semblen impossibibles però que expliquen les situacions de caos circulatori. Per Figueres cada dia hi passen 104.000 cotxes, dels quals només 59.000 utilitzen la ciutat per travessar-la i anar, per exemple, d’est a oest, de Roses a Vilafant. Els 45.000 vehicles restants es reparteixen entre els barris i només 27.000 van al centre.
L’alcaldessa de Figueres, Marta Felip, recordava les dades fa uns dies quan parlava amb comerciants i veïns sobre problemes d’aparcament i les constants queixes per la presència de ciclistes incívics. Felip admetia que el tema de les bicicletes i el dels excrements de gossos són els principals problemes que “m’expressen”. Sobre l’ordenança que regula l’ús de la bicicleta, l’alcaldessa explicava que “les bicis només poden anar per vorera, si es tracta d’una vorera de 5 metres d’amplada” i afegia que a la ciutat són comptades les zones on es donen aquestes característiques, per exemple “a la zona Fages de Climent, però la tipologia de Figueres és de carrers estrets i voreres estretes i ho tenim tot pel caos perfecte en mobilitat”.
Arran d’això, Ricard Sayeras ciclista i propietari de Bicicletes Olympia, assegura que ell, anant amb bicicleta, s’ha jugat el físic moltes vegades per culpa d’autobusos o altres vehicles i diu que “en una ciutat tan congestionada com Figueres la solució és anar amb vehicles de dues rodes, o bicicleta o moto”. L’altra cara de la moneda són els responsables d’establiments que temen per la seguretat dels clients quan passa algun ciclista incívic per la vorera. José García del bar Can José explicava que “vaig esquivar un ciclista que gairebé m’atropella a la terrassa del bar quan duia una safata plena de coles i cerveses”. De denúncies com la d’en José n’hi ha desenes a la ciutat.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li