Congelen el desdoblament de l’N-II, excepte la variant de Figueres

0
606

Entre Orriols i la Jonquera, el projecte s’havia dividit en sis trams, que incloïen dues noves variants (la de la Bàscara i la de Pont de Molins). Sembla, però, que finalment no serà així


 

El Govern espanyol es replanteja el projecte de l’N-II a l’Alt Empordà. La intenció era duplicar la carretera; és a dir, aprofitar la traça actual i incorporar-hi un nou carril a banda i banda. Entre Orriols i la Jonquera, el projecte s’havia dividit en sis trams, que incloïen dues noves variants (la de la Bàscara i la de Pont de Molins). Sembla, però, que finalment no serà així. I és que l’Estat ha congelat el desdoblament. Si més no, a l’espera de rebre un estudi que concreti com es redistribuirà la mobilitat un cop acabi la concessió de l’AP-7 (prevista per a l’agost de l’any vinent).

El ministre de Transports, José Luis Ábalos, sosté que la hipòtesi és que a partir d’aleshores, quan no hi hagi peatges, l’autopista absorbirà el trànsit de mitjà i llarg recorregut i que l’N-II servirà per a desplaçaments locals. En resposta a una pregunta del senador Jordi Martí (ERC), el ministre sí que va avançar, però, que de tots els projectes per duplicar l’N-II, l’Estat considera que, digui el que digui l’estudi, n’hi ha dos que s’hauran de fer: estendre l’autovia fins a Orriols (perquè el tram actual acaba abruptament passada la riera de Cinyana) i executar la variant de Figueres. De fet, va avançar que Transports ja treballa en la redacció d’aquests dos projectes. Més enllà d’aquestes dues variants, però, Ábalos ho ha deixat tot en suspens (incloses les de Bàscara i Pont de Molins). 

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li