César Barrenechea: ‘Com a regidor d’Esports, m’encantaria que a Figueres hi hagués un club ciclista local’

0
1552

«Donem suport a tota mena d’esports, i per això aprofito aquestes línies per demanar que els aficionats del ciclisme s’agrupin», subratlla l’edil


A Figueres s’ha perdut la tradició ciclista, què ho fa?
El cert és que des que soc el regidor d’esports de l’Ajuntament de Figueres, el ciclisme ha anat a la baixa. Ho he intentat en diferents ocasions i amb diferents persones, però no ha tirat endavant, com a regidor d’esports del consistori m’encantaria que a Figueres hi hagués un club ciclista local i formés part del registre d’entitats esportives, perquè veig que hi ha molta afició i és el que més em crida l’atenció, que no hi hagi un club dedicat a aquest esport. I per què m’agradaria? Doncs perquè la bicicleta té moltes vessants: és divertida, pràctica, saludable, moderna econòmica, dona llibertat de moviments i a més a més, no consumeix gasolina. Per això penso que utilitzar les bicicletes com a vehicle per desplaçar-se és ideal.

La ciutat fa prou aposta en aquest sentit?

A Figueres des de l’àrea d’Urbanisme s’ha pensat i treballat en aquest sentit, tot i que a la majoria de carrers de la zona del centre de la ciutat l’amplada és la mateixa i és insuficient per implementar-hi carrils bici segregats.

Hi ha diferents tipologies de carrils bici, quin és el que s’hauria d’implementar aquí?
M’agradaria destacar-los i així explicar les diferents problemàtiques. Tenim el típic carril bici sense calçada, que pot ser unidireccional o bidireccional; llavors hi ha el carril vorera, que és senyalitzant la mateixa vorera, i pot ser també d’una direcció o dues; després hi ha el carril compartit, que vol dir calçades senyalitzades amb velocitat màxima de 30 km/hora. També hi ha les vies verdes, i finalment els camins, que és un entorn natural compartit per a totes les modalitats. Aquestes cinc classificacions són les diferents tipologies de carrils bici que hi ha.

I aquí la ciutat, quina hauria d’haver?
És molt complicat sobretot fer carrils bici segregats, la segregació d’un carril bici vol dir que diferents tipus de vehicles han d’estar separats al circular fins i tot a la mateixa via. I és molt complicat a Figueres pels carrers que hi ha, a més, la normativa diu que les voreres s’han d’anar ampliant, i a molts carrers és impossible.

Per tant, quina ha de ser l’estratègia a seguir?
L’estratègia ha de passar per tres punts. Primer de tot, definir uns eixos nord i sud, est i oest on implantar-hi un carril bici segregat, òbviament quan es pugui. El segon punt ha de ser senyalitzar el centre de la ciutat com a zona 30 per aconseguir així que la calçada sigui compartida, és a dir, cotxe i bicicleta. I el tercer punt, als carrers que tinguin una amplada suficient, que poden ser els que estan situats més enllà del centre i de tots els sectors pendents d’urbanitzar i consolidar, implantar-hi poc a poc la xarxa de carrils bici segregats.

Aquesta ha de ser l’aposta a llarg termini?
A curt-llarg termini, diria jo, cal anar-hi pensant i l’administració és lenta, ja ho sabem. Però sí que cal pensar-hi i començar a treballar-hi.

I des de l’àrea d’esports, quin ha de ser el full de ruta?
La voluntat és molt clara, des de la regidoria, i jo personalment com a regidor, donem suport a tota mena d’esports, i per això aprofito aquestes línies per demanar que els aficionats del ciclisme s’agrupin. M’encantaria tenir un club ciclista a la ciutat, un club com Déu mana i amb tot el suport que pot donar l’Ajuntament a un club esportiu, subvencions, col·laboracions… Cal promocionar-ho. Tenim clubs de gairebé tots els esports menys de bicicleta, i realment m’agradaria molt.

La regidoria estaria encantada de rebre un club així a la ciutat,


  • Pots descarregar-te el suplement de ciclisme a l’Alt Empordà, aquí.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li