Fotos, vĂdeos, «m’agrada», enquestes virtuals i comentaris han pres protagonisme a les eleccions municipals
«Ja soc influencer amb 1.000 seguidors?», preguntava la candidata republicana Etna Estrems a Instagram. «Ens veiem en 5’ a Facebook Live», escrivia per WhatsApp el candidat socialista Pere Casellas. «Voleu que pengi les propostes que tenim per a Roses?», deia el regidor Joan Plana.
CAMPANYA 3.0. Aquesta Ă©s, sens dubte, la campanya electoral de les xarxes socials. Els Ăşltims dies i mesos, vaja, hem pogut veure dia a dia com els alcaldables d’arreu de la comarca penjaven fotos, vĂdeos, enquestes i el tĂpic «fes-me una pregunta», als comptes de les seves xarxes socials com Instagram, Facebook o YouTube. Les xarxes socials sĂłn una eina d’allò mĂ©s potent, però la pregunta Ă©s: aquesta massificaciĂł d’informaciĂł polĂtica 3.0 li agrada a l’electorat? Hi ha massa postureig o Ă©s positiu a l’hora d’augmentar la participaciĂł, potser entre els mĂ©s joves? Hi ha qui en fa sĂ tira, com el compte de Twitter, anònim, @figadeputa, que ha fet una candidatura virtual i tĂ© com a lema «Enfonsem Figueres». No sabem si Ă©s bo o no, aquest Ăşs, però la qĂĽestiĂł final es resumeix amb un hastag: #GodsaveFigueres.
Leave a Reply