Vistiplau ambiental a una Ronda Nord que s’enllaçarà amb la carretera de Llers

0
330

El Departament de Territori i Sostenibilitat va publicar la setmana passada al DOGC (Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya) la resolució d’impacte ambiental favorable per a la construcció de la Ronda Nord de Figueres, un nou vial que ha de permetre als vehicles que provenen del nord de la comarca accedir a la carretera d’Olot (N-260) sense haver de creuar la capital. El projecte ja fa anys que s’està tramitant, però els terminis d’execució encara no estan fixats perquè no hi ha pressupost. Això no obstant, la Generalitat acaba de fer un pas més (la resolució data del 20 de febrer), i ja ha escollit una de les dues alternatives que es proposaven.
La ronda -per on es preveu que circulin entre 23.000 i 33.000 vehicles diaris- anirà des del punt quilomètric 7 de l’N-IIa fins al punt quilomètric 1+250 de la GIP-5106. Aquesta segona via és la carretera de Llers, on es construirà una rotonda uns 250 metres al nord de l’escola figuerenca Pous i Pagès. La nova carretera tindrà dos carrils per sentit, amb calçades de 3,5 m d’amplada i vorals exteriors de 2,5 m. A més, inclourà un túnel de 540 m de llargada que passarà per sota del turó del castell de Sant Ferran (a la vessant sud-est). La calçada del túnel tindrà una amplada de 7 m, i la boca sud s’allargarà amb un fals túnel de 170 m.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li