Uns salts amb valor afegit

0
747

Ja fa més de trenta anys, des del 1985, que les persones tenen l’opció d’emular l’ocell més dinàmic mentre volen per la badia de Roses, indret on l’Skydive Empuriabrava-The Land of The Sky s’ha erigit com una de les referències internacionals en el paracaigudisme d’elit i amateur.
Des dels ja remots primers passos ha plogut molt. Dels cinc treballadors inicials, que fa tres dècades es van aventurar amb una disciplina llavors desconeguda, s’ha passat a una plantilla que voreja la cinquantena d’apassionats del vol. Tots ells són partícips d’un projecte que no només ara, sinó des de sempre, persegueix la figura del valor afegit per fer front a la competitivitat creixent del sector –a l’Estat ja hi ha vuit espais de salt– i a les fortes restriccions impositives del Govern. “Sabem que no som els únics i això ens obliga a treballar per oferir més coses al client, hem de brindar un plus per acompanyar el producte”, explica Rolf Kuratle, Kuri, el responsable esportiu del centre.
Ell, que ha saltat des de tots els racons del planeta, sap que les característiques de l’Skydive Empuriabrava tenen un potencial inigualable i justifiquen la mitjana de prop de 100.000 salts anuals que es registren des de principis del mil·lenni, una xifra que situa el complex al capdavant d’Europa en aquest sentit. D’una banda, hi ha el magnífic entorn geogràfic i logístic que abraça la zona, un context allunyat de la concepció habitual de centres de paracaigudisme, normalment distanciats de les poblacions i dels serveis. De l’altra, trobem l’especificació com a centre de paracaigudisme: a la major part del món els aeròdroms mantenen una activitat a part, mentre que a Empuriabrava tot gira a l’entorn del paracaigudisme, des dels avions fins als hangars.
“I ara, a més a més de tenir això, s’està canviant tota l’estructura”, explica Juli Sargatal, l’adjunt a gerència de l’espai altempordanès. Es refereix a les obres en marxa que encerclen el complex, unes remodelacions gestades a partir de la compra del centre per part d’un grup inversor de Dubai a finals de 2012 que anteriorment ha invertit en nous avions o en la celebració de cinc rècords mundials. “Esperem que les obres estiguin fetes abans del 2017”, diu Sargatal, que també reconeix que si no hi hagués hagut aquest canvi de propietaris fa quatre anys els treballs no s’haurien desenvolupat amb la celeritat que ho han fet.
Aquest rentat de cara ha de servir per posar en consonància l’excel·lent servei amb l’embolcall infraestructural que l’abraça. “Estem millorant el valor afegit de tot l’entorn d’una manera global, no a pedaços”, subratlla Sargatal abans que en Kuri continuï l’explicació: “El servei té molta qualitat però és un valor que la gent no acostuma a veure. En canvi, l’usuari sí que s’adona del nivell de les instal·lacions, per exemple”. On també coincideixen tots dos és en assenyalar que la nova imatge no té com objectiu assolir el màxim nombre de salts, sinó que l’única prioritat és “la qualitat”.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li