Una marea de granets de sorra

0
550

Al voltant de 2.000 persones han participat en la Cursa de la Dona de Figueres d’enguany, que s’ha fet en línia


Valorar les iniciatives solidàries en termes merament numèrics no fa del tot justícia. És clar que els diners, i per tant les participacions massives, mouen muntanyes i són els fonaments de projectes altruistes en benefici de determinats col·lectius, però ben mirat què val més, quantitativament: els diners o les voluntats? Per al Grup Iris, entitat impulsora de la Cursa de la Dona de Figueres, tot és important: sense el vessant econòmic que ofereix aquesta activitat, que diumenge passat va celebrar la cinquena edició, les iniciatives i les propostes del seu programa perden un motor cabdal, però sense les voluntats dels incondicionals, i de molta altra gent, res no té sentit, tot és superflu.

En temps de pandèmia aquesta màxima adquireix un significat encara més rellevant. Diumenge, amb les mesures restrictives per aturar el ritme de contagis de la Covid, la Cursa de la Dona va resseguir la seva prova més excepcional: sense circuit, sense marea rosa. Tot i això, al voltant de 2.000 persones –fins ara 1.829 més una setantena a la fila 0– s’han adherit a la cita d’enguany, una xifra molt destacada ateses les circumstàncies. I una xifra, a més, que pot créixer encara més, tenint en compte que des del Grup Iris han obert el ventall per adquirir la samarreta d’aquesta edició durant tot el mes de novembre.

«La valoració de la cursa d’aquest any és extremadament positiva. De bon matí, a Figueres, ja he començat a veure gent caminant, sola o acompanyada, amb la samarreta rosa posada. A mesura que avançava el dia la quantitat de persones que anaves trobant creixia, tot i que és cert que la marea rosa habitual no s’ha vist», explica Lídia Albert, presidenta del Grup Iris, que destaca que els suports d’enguany van més enllà de la solidaritat: «Això és més que solidaritat, és tenir una força de voluntat increïble i ser molt conscients del que és Grup Iris, del que significa aquesta cursa i del perquè necessitem aquests granets de sorra».

XARXES DE COLOR ROSA. Un dels termòmetres que ha servit per valorar l’èxit de l’activitat d’enguany han estat les xarxes socials. A Instagram, Facebook o Twitter ahir hi va imperar el color rosa, que guarnia noies i dones de totes les edats i condicions des de diferents indrets: a la pròpia llar, als carrers de pobles i ciutat o als afores, en companyia del paisatge. «Això ens fa pensar que tot i haver arribat a una quantitat no tan gran com les edicions anteriors, hem passat de les 1.800 inscripcions. Quan vam decidir fer la cursa en línia, aquesta xifra estava molt lluny de les nostres expectatives», diu Albert. Potser no esperava que els granets de sorra, junts, també creen una marea.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li