Una gota fa vessar un got

0
686

Aquest cop però han vessat el got directament, ni gota a gota, ni trencant el got. L’han dit tan grossa que l’aigua vessa perquè l’han fet bullir amb les mentides dites. La comunitat educativa sencera: famĂ­lies, professors, mestres, educadors, monitors… i qualsevol que hagi trepitjat una escola els darrers anys sap com d’important ha sigut la feina de l’escola vetllant per la convivència. S’ha educat basant-se en valors democrĂ tics: diĂ leg per a la cohesiĂł, coneixement pel respecte a la diversitat, cultura de la pau… i ara sona com si ens haguĂ©ssim de justificar. Les mentides dites amb malĂ­cia no em solen afectar però ara estem en un moment delicat i no donar resposta pot semblar que acceptem les acusacions.

L’escola com ens genèric ha passat anys complicats: molta immigraciĂł, retallades de recursos humans i materials, escoles que quedĂ ven petites i velles… Han sigut anys ens els que l’escola havia de fer de tot (educaciĂł viĂ ria, campanyes de fluoritzaciĂł, campanyes d’alimentaciĂł saludable…) i alguns ens queixĂ vem i continuem queixant-nos per millorar.

Sobretot pensant que a l’educaciĂł li cal un camĂ­ plegat entre escoles, famĂ­lies i entorn per assolir l’èxit educatiu. Les escoles soles no poden amb aquesta tasca complexa i cal treballar conjuntament i en la mateixa direcciĂł amb les famĂ­lies i els municipis. Però si en algun element educador l’escola Ă©s pal de paller i capdavantera Ă©s en l’educaciĂł en valors. I no es tracta d’una assignatura. L’escola educa de manera global i transversal seguint uns valors ja descrits en els projectes pedagògics de cada escola i enmarcats en les diverses lleis d’educaciĂł. És a dir seguint la llei tant la LEC com la LOMCE. I ara ens acusen d’educar en l’odi i d’adoctrinament. Estic indignada, ofesa, rabiosa… just en allò que l’escola ha anat al capdavant Ă©s en l’educaciĂł per la pau, pel respecte i la llibertat de pensament. I just ens acusen del contrari i crec que ens han atacat l’escola catalana per l’èxit acumulat a pesar dels entrebancs rebuts. Però som tan educats i tan pacĂ­fics que respondrem amb mĂ©s educaciĂł. De ben segur els que han acusat aquests dies l’escola d’educar en l’odi o d’adoctrinar no van poder gaudir d’escoles on es fan votacions per escollir delegats i representants de grups, ni escoles on es decideix en assemblea les millores a fer al pati o la temĂ tica de les festes. Els nens i nenes de les escoles catalanes decideixen per majoria i accepten els resultats que en resulten quan escullen el nom de la classe, un nou projecte, una pel’lĂ­cula… i no els traumatitza ans els fa crĂ©ixer acceptar que no sempre poden fer el que ells volen perquè formen part d’un grup i cal valorar altres propostes majoritĂ ries. Aquests que acusen l’escola catalana no van poder gaudir de debats a la classe on s’aprèn a argumentar a partir del coneixement i aprofundiment d’un tema i on Ă©s mĂ©s important mantenir el torn, respectar que tothom parli i les formes de comunicaciĂł que el contingut. Les escoles catalanes estan farcides de bones experiències i ens han fet crĂ©ixer tan als mestres i als pares com als alumnes en una normalitat democrĂ tica que ara ens volen fer trontollar. Un cop agafat aire i passada l’enrabiada demĂ  tornarem a l’escola amb el cap ben alt, a treballar o a portar-hi els nostres infants. Tornarem a l’escola convençuts de la bona feina feta i de la que ens queda per fer i millorar en un nou paĂ­s que no posi entrebancs i amb el que compartim de debĂł els valors democrĂ tics. Davant les falses acusacions nomĂ©s queda educaciĂł i mĂ©s educaciĂł… algun dia ho entendran o no?

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz