Una altra vegada sense llum!

0
1132

Continuen els talls de llum. La realitat és que els veïns de la zona oest fa molts anys que protesten i reclamen solucions envers els constants talls del subministrament elèctric que pateixen, sovint diàriament. Avui dia els veïns continuen sense tenir una solució definitiva per part del govern convergent de la Sra. Marta Felip i de la companyia elèctrica. És intolerable i una autèntica vergonya!

Fa un any que des de Cs exigim a l’Ajuntament un pla de xoc per garantir el subministrament elèctric en el sector oest. No pot ser que la vida de centenars de famílies es vegi constantment obstaculitzada i entorpida per la interrupció d’un servei a què tenen dret. Hi tenen dret perquè és un servei bàsic i hi tenen dret perquè en paguen les factures cada mes.

Ajuntament i companyia han de col·laborar per realitzar una auditoria energètica de les línies de baixa tensió, elaborar un informe exhaustiu en què es detallin les deficiències i els problemes, i elaborar un pla d’actuacions que posi fi als talls de llum; i sobretot, explicar-ho detingudament a tots els veïns afectats per saber que està succeint.

No val, com fan, dir a través de la premsa que creuen que les sobrecàrregues són conseqüència del frau elèctric. Repeteixo, no val amb escudar-se en el frau elèctric. L’Ajuntament i la companyia han de garantir el servei i evitar-ne la pèrdua constant.

Primer, perquè els ciutadans que paguen les seves factures no han de patir les conseqüències de l’acció dels defraudadors. Segon, perquè si el frau es produeix per ciutadans que per vicissituds de la vida estan en risc d’exclusió social, s’ha d’actuar en coordinació amb els serveis socials per assegurar-los l’accés al servei en els seus habitatges. I tercer, si els que defrauden ho fan per practicar activitats il·legals, s’han d’aplicar les lleis.

En els dos primers casos, les persones requereixen que com a usuaris se’ls protegeixi i garanteixi l’accés constant a l’electricitat. Pot viure algú en aquesta societat moderna sense llum? Difícilment. Pel que fa al tercer, és un secret a veus que llastra a tota la ciutat i hem de combatre amb totes les eines de què disposem. I en qualsevol dels tres l’Administració ha d’actuar sense demora i amb fermesa per defensar i garantir els drets dels ciutadans.

Els ciutadans mereixen un bon servei. Els constants talls de llum els preocupen, els estressen, els indignen i estan cansats del problema; algunes famílies necessiten el subministrament perquè hi ha persones grans, unes altres tenen familiars malalts que necessiten equips connectats a la xarxa elèctrica, altres famílies sense llum no poden fer simplement el menjar perquè l’electricitat és un servei indispensable per a la nostra vida quotidiana. Sigui com sigui, les constants interrupcions del servei són un inconvenient davant el qual els ciutadans es troben indefensos, i davant les quals l’Administració hauria d’actuar amb fermesa.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li