
Maverick Viñales, que debuta aquest curs amb Yamaha, va assolir els millors resultats al test de Sepang i es confirma com un dels candidats al tĂtol mundial
Si el primer any del rosinc Maverick Viñales a MotoGP va ser el de l’adaptació, i el segon el de la consolidació, tot apunta que aquest any pot ser el de la consagració.
Si més no, això és el que es va desprendre la setmana passada al traçat de Sepang durant els primers entrenaments de pretemporada del Mundial, on el pilot altempordanès va evidenciar, a bord d’una Yamaha que ja sembla domar a la perfecció, que caldrà tenir-lo en compte a totes les travesses com a clar aspirant a enderrocar l’hegemonia de Marc Márquez (Honda), Valentino Rossi (Yamaha) i Jorge Lorenzo (Ducati).
Que Mack trepitja fort amb el nou equip ja es va deixar palès en els tests de València del novembre, però es va acabar de constatar de valent en el transcurs de l’última jornada dels entrenaments malaisis, on va establir el millor registre de les tres sessions celebrades després d’aturar el cronòmetre en 1:59.368, quedant per davant de Márquez, actual campió, i d’Andrea Dovizioso (Ducati) i Dani Pedrosa (Honda). “Estic bastant sorprès per haver baixat a 1:59 i molt content perquè he rodat molt rà pid i la moto anava realment bé”, va dir el rosinc a les acaballes de la sessió.
El de Roses, que va acabar en els tres primers llocs durant les tres jornades d’entrenaments que es van disputar, tambĂ© es va mostrar eufòric desprĂ©s de reafirmar des del manillar el potencial de la Yamaha YZR-M1, un coet de pilotatge fi i amb un xassĂs similar a la Suzuki: “Estem desenvolupant la moto i intentant millorar el paquet que tenim. Crec, amb seguretat, que de moment tenim la millor moto a una volta i en distĂ ncia de carrera”.
Pluja de lloances
PLUJA DE LLOANCES. El debut elèctric del â€25’ de la graella reina amb Yamaha no ha passat gens desapercebut al paddock. Márquez, potser tambĂ© incitat per la seva acèrrima rivalitat amb Rossi, va definir el rosinc com el pilot “mĂ©s fort” en termes de velocitat, a mĂ©s de veure’l “preparat” per disputar-li el ceptre. Per la seva banda, Massimo Meregalli, el director d’equip de Yamaha Team, es va referir a la seva personalitat com a pilot: “Mai divaga a l’hora de donar un judici sobre qualsevol peça que ha provat. Diu que li agrada o que no li agrada. TĂ© molta seguretat”.
Leave a Reply