Un gran potencial amb deures pendents

0
405

Un responsable de la guia Peñín va tastar la setmana passada els 230 vins de la DO Empordà que apareixeran a la nova edició del 2018, uns productes que mantenen l’alta qualitat a l’espera de fer un salt comercial 


La guia Peñín, la “Bíblia” vitivinícola pels sectors comercials i de la restauració, lloarà un cop més la qualitat dels productes de la DO Empordà. Així ho va explicar dijous el responsable editorial i enòleg de la guia, Javier Luengo, que no va dubtar a ressaltar el potencial dels vins locals: “La DO Empordà es troba en una situació molt bona, fa uns anys que té uns creixements en puntuacions mitjanes molt interessants.”

Segons Luengo, que des de dijous i fins dissabte va tastar uns 230 vins de gairebé tots els 52 cellers que conformen la DO, la potencialitat dels vins de casa nostra s’explica per la bona tasca d’elaboradors joves, “bastant nombrós” en comparació a altres zones de l’Estat, i per la seva aposta moltes vegades “arriscada”.

La presència del tastador a Figueres ha servit per avaluar i puntuar tots els vins presentats a la convocatòria, productes que apareixeran a la guia de l’any 2018 que sortirà al mercat a l’octubre.

En l’anterior edició, els vins de la DO Empordà van assolir el seu màxim històric, una fita exemplificada sobretot amb el primer reconeixement d’un vi local en la categoria d’excepcional (el Finca Garbet 2009 del Castell de Peralada), o amb la nominació del Vins de Postal-L’escumador 2014, del Celler Cooperatiu d’Espolla, com a un dels quatre seleccionats per ser vi revelació de l’any.

MILLORAR EL POSICIONAMENT. El responsable editorial de la Peñín també va aconsellar la DO empordanesa d’aprofitar aquesta creixent evolució dels vins locals per fer un salt endavant a nivell comercial: “Existeixen arguments qualitatius de sobra perquè els vins de l’Empordà apareixin més a les cartes dels restaurants, però fa falta fer un enfocament més gran a nivell comercial i apuntar a determinats sectors com l’alta restauració perquè això serveixi de plataforma per donar-se a conèixer a la resta del món”. “Encara queda una tasca comercial important per fer”, va afegir Luengo abans de destacar la “potent”gastronomia catalana com una de les seves “vies de creixement”.

els dolços, producte estrella. Malgrat no augurar els resultats dels vins d’enguany, el responsable de la guia Peñín, que va tastar 115 vins negres, una seixantena de blancs i 22 de rosats, va lloar la qualitat dels dolços (una trentena): “Són uns vins molt representatius i reflecteixen molt bé l’estil i la cultura de la zona.”

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz