Un boca-orella a gran escala

0
1153

El grup BNI Futur Girona es va presentar dimecres passat a l’Auditori NarcĂ­s Monturiol de Figueres, en el marc d’un acte que es repetirĂ  demĂ 


 

L’Auditori Narcís Monturiol, de Figueres, es va omplir dimecres amb més d’un centenar de persones per albergar la presentació i el llançament del primer grup de Business Networking Internacional (BNI) a l’Alt Empordà. Allà, empresaris i professionals de molts sectors de la comarca van conèixer de primera mà una xarxa, batejada amb el nom de BNI Futur Girona, que forma part d’una organització referencial: present a 70 països i amb més de 200.000 membres i 8.000 grups locals d’empresaris, BNI és l’organització d’aquesta índole més gran del món.

L’Auditori Narcís Monturiol, de Figueres, es va omplir dimecres amb més d’un centenar de persones per albergar la presentació i el llançament del primer grup de Business Networking Internacional (BNI) a l’Alt Empordà. Allà, empresaris i professionals de molts sectors de la comarca van conèixer de primera mà una xarxa, batejada amb el nom de BNI Futur Girona, que forma part d’una organització referencial: present a 70 països i amb més de 200.000 membres i 8.000 grups locals d’empresaris, BNI és l’organització d’aquesta índole més gran del món.  Els assistents també van poder conèixer el funcionament i la filosofia d’aquesta nova manera de fer negocis, un projecte nascut l’any 1986 als EUA que després d’aterrar a la Costa del Sol andalusa va arribar a altres indrets, com Catalunya i la província de Girona, territori on el grup de Figueres ha estat el quart col·lectiu a inaugurar-se.

«És el boca-orella de tota la vida però més professionalitzat», explica Toni Pérez, director consultor de BNI Futur, abans d’exemplificar el leitmotiv de BNI: «Un advocat podrà contactar amb un mecànic i un serraller amb un jardiner». En aquest sentit, el professional que desitgi formar part del col·lectiu haurà de tenir en compte tres factors: un, que el seu sector ocupacional formi part del grup –només s’accepta un empresari per activitat–; en segon lloc, pagar la respectiva quota d’accés, i finalment, atenir-se al deure moral que suposa la filosofia givers gain de BNI, és a dir: donar per rebre. «El més important és que hi hagi un retorn», explica Pérez.

De moment, la iniciativa està prenent força a terres alt-empordaneses.  Els 31 professionals que actualment integren el grup es veuran ampliats properament arran de les presentacions d’aquests dies: la del dimecres passat, dedicada al sector de la construcció i immobiliàries, va servir per concertar 15 candidatures més, una resposta que també s’espera aquest dimecres, quan es farà una nova presentació més enfocada a la tecnologia i la informàtica. «La quantitat de membres més idònia pel bon funcionament del grup és d’entre 45 i 50 persones, un volum que creiem que assolirem aviat», detalla Pérez.

Un dels reptes del grup local, format sobretot per membres del ram de la construcció –des de paletes o pintors fins a arquitectes o aparelladors–, és el de potenciar la resta d’esferes, o sigui, la resta de camps professionals existents: la legal i financera; la de màrqueting i esdeveniments; la de productes i serveis personals; la de productes i serveis a empreses i la de tecnologia i informàtica.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li