Tren nocturn, l’alternativa a l’avió

0
542

La Cambra de Comerç de Girona proposa afavorir aquest servei perquè la zona és «a una nit» de moltes capitals europees


Nous temps, noves mentalitats i, potser, noves limitacions que poden donar lloc a noves oportunitats per al turisme de les comarques gironines. La darrera sessió del Cercle d’Infraestrucures de Girona va tractar, precisament, el fenomen a l’alça dels trens nocturns. Diverses empreses ja estan oferint aquests serveis com a alternativa a l’avió, un mitjà més contaminant que ha de competir amb un cel cada vegada més saturat.

Dijous passat, 5 de novembre, el president de la Cambra de Comerç de Girona, Jaume Fàbrega, va intervenir en la sessió «Trens nocturns de llarga distància com a impuls de l’activitat turística i econòmica». Fàbrega va recordar que la lluita pel canvi climàtic ha fet que molta gent aposti per mitjans de transport més sostenibles com ara el tren. Davant d’aquesta situació, el president del Cercle d’Infraestructures, Pere Macias, va afirmar que Girona està en una bona situació per atraure aquests trens nocturns, ja que «compta amb vies d’ample europeu i el trajecte amb bona part de les ciutats d’Europa es pot fer en una nit».

DIFERENTS FACTORS. En els darrers anys, diverses companyies ferroviàries europees han tornat a apostar pels mítics trens nocturns, que es van anar suprimint per la doble competència de l’alta velocitat en tren i els vols low cost. Un exemple el tindríem en el Talgo de Barcelona a París o Ginebra. Actualment, segons la Cambra de Comerç de Girona, els trens nocturns tornen a ser atractius per la lluita contra el canvi climàtic, pel moviment escandinau contrari a volar, sempre que hi hagi mitjans alternatius, i per la liberalització del transport per tren. Això comporta l’obertura de serveis que pot prestar qualsevol companyia pública o privada. S’estan ofertant serveis en aquest sentit amb campanyes a Àustria o a Itàlia, amb marques com Nightjet o Intercity Note. També entren en el negoci la privada Thello i Renfe, que, per exemple, està apostant també per trens hotels. Amb tot això, el president de la Cambra de Girona assegura que cal aprofitar una oportunitat per al sector turístic «com en el seu dia ho van ser els autocars que omplien places d’allotjament a la Costa Brava, els vols xàrters i més recentment els low cost».

A l’Alt Empordà les infraestructures ferroviàries també hi són amb estacions com la de Figueres-Vilafant o la de Figueres convencional. Cal, però, tenir instal·lacions que permetin la intermodalitat real, segons els experts. És a dir, estacions de tren ben connectades amb les d’autobusos. Les opcions són damunt la taula i el sector turístic ja hi treballa.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li