Tinc tanta feina que no puc treballar

0
849

Durada i successió de les coses, considerada com a transcorrent d’una manera contínua i uniforme i que hom mesura per fenòmens successius esdevinguts a intervals regulars, com el cicle solar, el cicle lunar, el curs de les estacions, etc. El temps és un dels factors més democràtics en tot projecte ( per tots i totes una hora són 60 minuts ) ja sigui un projecte amb recursos o sense; ja sigui un projecte cultural o empresarial; ja sigui un projecte públic o privat tot projecte ha de tenir present el temps.

Caram!!! Quina rapidesaaaa…gràcies! Ja m’agradaria, ja la teva eficiència! Prenc exemple… Així em responia l’altra dia una persona que m’havia demanat un text i jo poc després li havia enviat una proposta… i li vaig recomanar un dels meus llibres de referència: La gestió del temps d’Iñaqui Bustínduy. En aquest assaig vaig redescobrir les característiques que té el temps, i tal com comentava a l’inci de l’article unes característiques que tot i que són obvies és convenient reflexionar-hi, el temps té uns fets diferencials de la resta de recursos que tenim al nostre abast: Equitat, és l’únic recurs perfectament socialitzat; amb independència de la condició, tothom disposa de 24h al dia, és a dir 1.440m o 86.400 segons diàriament. És gratuït, no té cost i cada dia en podem disposar(fins i tot encara que no vulguem) i en tercer i últim lloc, la inelasticitat, el temps no és acumulable, ni estalviable, ni presentable, ni substituïble, ni tan sols recuperable. Sí que és, però, invertible o bé malgastable.

El mateix Bustíduy ens afirma que l’eficiència de les empreses i dels seus professionals, com també de les persones en les seves vides particulars, estan directament relacionades amb la bona gestió del temps. Al meu entendre aquesta gestió del temps és un factor clau d’èxit en el desenvolupament professional i personal. En aquest sentit és clau tenir un sistema eficient per gestionar el temps que té un mateix i intentar “sobreviure” , així, en una societat que t’exigeix una resposta ràpida, amb eficiència i resolutiva.

Enguany he viscut diversos moments i situacions que m’han produït cert motiu d’angoixa aquella sensació de “no hi arribaré” no m’agrada fer les coses a últim moment, al meu entendre són sinònim de sorpreses desagradables d’últim moment i d’imprevistos moltes vegades previsibles amb una bona planificació. He conegut persones i he treballat amb institucions que et donen resposta al límit fet, que a mi, em produeix malestar ja que m’agrada poder finalitzar els projectes i tenir un almenys un parell de dies per revisar, repassar i examinar.

Sóc de l’opinió que tenim la necessitat de ser efectius i tenir clar que cal una alta productivitat personal. Ara bé, una cosa és entendre en què consisteix la productivitat personal, i una altra molt diferent saber posar-la en pràctica en el teu dia a dia. Fa uns mesos em va caure a les mans el llibre “Productivitat personal en una setmana” de Jeronimo Sánchez on s’explica en menys de 100 pàgines com pots desenvolupar els hàbits productius clau, des de la recopilació d’idees fins a la revisió de les teves metes, passant per l’organització de tasques i material de referència, la planificació de projectes i l’ús de mapes mentals per desenvolupar la teva creativitat.

Realment vaig trobar un sistema que em permet aconseguir les meves metes professionals i personals i realment ha fet millorar la meva forma de treballar, augmentar el grau de control sobre els projectes que desenvolupo i examinar els procediments per orientar-los cap a l’objectiu i/o objectius que tenia fixats. A vegades amb el simple fet de recopilar i processar els assumptes pendents, planificar els projectes de forma natural o fer una revisió setmanal de les nostres llistes de tasques, n’hi ha prou. Són hàbits que hem de desenvolupar, i fer-los de forma habitual i continua, tot i que a primera vista poden ser tasques senzilles aquests no estan exempts d’esforç, de fet, requereixen un altíssim grau de compromís. Seguin les instruccions de llibre de Jeronimo Sánchez vaig aprendre a fer-ho de forma senzilla.

No tinc temps, afirmem moltes vegades; però realment fem una bona gestió i planificació del nostre temps professional i personal? ens hem posat a pensar si podem gestionar el nostre temps d’una altra manera? Malgrat que no podem oblidar que la gestió estratègica del temps ha de ser la millora contínua i que cal tenir present que el temps mai s’acaba de gestionar a la perfecció, la perseverança és la clau. No s’ha de defallir, som-hi, altrament tindrem tanta feina que no podrem treballar. .

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li