TaxĂ­metre de tensions

0
298

La denúncia pública formulada fa uns dies per un taxista de Perpinyà, que va criticar durament que l’haguessin multat amb 1.001 euros per venir a recollir un client a la Jonquera, ha revifat l’actualitat d’una problemàtica que ja fa anys que es va coent arreu de la comarca: la de les competències i enfrontaments entre els professionals del taxi. En aquest cas, tal com explica l’alcaldessa jonquerenca, Sònia Martínez, uns joves francesos van trucar un xofer perquè els vingués a recollir al poble fronterer, però la Policia Local els va enxampar i va posar la sanció corresponent al conductor. El conflicte, però, va molt més enllà d’aquesta situació concreta.
La normativa que regula el sector, tot i ser restrictiva, és força clara. D’una banda, cada ajuntament dóna un nombre de llicències administratives determinat (a la Jonquera, per exemple, n’hi ha 10). I com que un mateix vehicle pot tenir diversos conductors, cada persona ha de disposar d’un carnet específic per poder portar aquell cotxe amb aquella llicència. D’altra banda, les ordenances municipals i la llei que regula el transport públic estableixen que els taxistes només poden recollir viatgers al municipi on tenen llicència, i que en tot cas l’única cosa que es pot fer és portar un client a un altre poble, esperar-lo i després retornar-lo al lloc d’origen (però durant el temps d’espera no poden recollir ningú més).

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li