Tapis, gran epicentre d’itineraris

1765

Des del nucli de Maçanet de Cabrenys surten rutes senderistes adaptades en distàncies i dificultats

Tots els camins porten a Roma. O a Tapis. Aquest nucli s’ha convertit en un indret neurĂ lgic per al senderisme, amb propostes per a tots els gustos i nivells. En aquest sentit, hi ha fins a quatre recorreguts adaptats en distĂ ncies i dificultats: des de l’exigent Olla de Tapis (21 quilĂČmetres) fins al TupĂ­ de Tapis (8 quilĂČmetres), la ruta del Doctor Soler (6 quilĂČmetres), la Ronda (4 quilĂČmetres) o la Font Fresca (2 quilĂČmetres). Estem parlant, en tots els casos, d’itineraris circulats i balisats amb plaques, amb sortida i arribada a Tapis.

LA PROPOSTA. Una de les propostes surt del poble en direcciĂł al pont del Gat, on segueix la pista fins gairebĂ© arribar a la Solana, on l’Ășltim corriol per arribar-hi puja per la cresta a travĂ©s d’una ascensiĂł directa i de desnivell pronunciat. La pujada continua fins a sota el coll de la Dona Morta, i caldrĂ  passar per l’entrada d’una mina de talc, on es pot gaudir d’una gran diversitat de flora i fauna. Tot seguit, s’exhibeix el punt mĂ©s alt de la ruta: una cruĂŻlla on hi ha, a uns 300 metres, el menhir de la Dona Morta. Es tracta d’un espai transfronterer, i caldrĂ  resseguir les diferents mugues o fites i seguir la carena, sense dificultat, fins al coll del Faig, on la panorĂ mica Ă©s molt bonica. Un cop s’arriba a l’abandonat Corral de la Falgarona s’ha d’agafar l’antiga pista de Coustouges al Corral, una pujada fins a Puig FalcĂł, assequible, que permetrĂ , un cop a dalt, gaudir d’unes vistes privilegiades. A partir d’aquĂ­, cal iniciar l’Ășltima part de la ruta: arribar al serrat de la Casilla i, aquĂ­, seguir la pista que baixa fins a la carretera; desprĂ©s, toca baixar cap a Tapis per pista, tot escurçant per un corriol que baixa fins al riu dels Horts.

• Pots consultar la guia ‘L’EmpordĂ  a peu’, aquĂ­.