Tancament apoteòsic

0
650

El Festival Castell de Peralada clou la 33a edició amb dues propostes d’allò més diferents i existoses


A ritme de Flying free, així va abaixar el teló la 33a edició del Festival Castell de Peralada, el passat dissabte, 17 d’agost. L’espectacularitat de Maestro, Where dance music becomes classica va fer que el públic assistent no parés d’aixecar-se de la cadira per ballar els ritmes electrònics més mítics dels finals dels 80 i 90. Amb una posada en escena espectacular i amb alguns moments d’efectes 3D i tot, el públic va quedar embadalit amb la nova producció de Flaix amb direcció artística de Xavi Escolano i direcció musical i arranjaments de Marc Timón. Sentir, a l’Auditori del Castell, la fusió de la música electrònica i la simfònica al mateix tempo, per l’orquestra GIOrquestra, va fer que la clausura del festival fos d’allò més espectacular. A l’escenari hi havia més de vuitanta músics i artistes que van interpretar peces com One more time, Till i come, Wake me up, Titanium, Get lucky, Viva la vida o I gotta feeling. Van ser més d’una trentena de temes durant gairebé dues hores i mitja d’espectacle, sense descans. A la cabina, per dir-ho així, hi van passar alguns dels DJs més importants del panorama espanyol, com DJ Skudero i Xavi Metralla. D’altra banda, l’espectacle va brillar també gràcies a la música de Llibert Fortuny al Saxo Solo i les veus dels solistes Marian Dacal, Chipper, Brigitte Emaga, Alex Delgado, Alba Llibre, Judit Tobella i la soprano Rocío Martínez, qui va fer una adaptació de la Flauta màgica que va deixar el públic sense paraules. Aquest va ser, sens dubte, un dels millors tancaments del certamen de referència de l’estiu, a l’Alt Empordà.

HOMENATGE A CABALLÉ. Aquesta edició del Festival Castell de Peralada ha estat marcada pel record d’una de les veus més aplaudides i estimades del territori espanyol, Montserrat Caballé. I una de les primeres artistes a visitar el Festival i qui, juntament amb Carmen Mateu, va somiar l’inici del que ha acabat sent un dels festivals més reconeguts de tot l’Estat. És per això que, aquest passat cap de setmana, l’església del Carme, un lloc que Montserrat Caballé va apreciar molt, va acollir un recital en honor de la gran diva de la lírica, de la mà de la soprano Sondra Radvanovsky, que va debutar a Espanya i al Festival amb un concert l’any 2007 al costat de la mezzosoprano Sonia Ganassi i ha actuat en diverses ocasions a Peralada. Radvanovsky va protagonitzar l’homenatge a Montserrat Caballé i l’any vinent serà la protagonista de l’Aida, de Verdi, la nova producció de Peralada. Al costal del piano d’Anthony Manoli, la soprano canadenca va revisar un programa amb molts punts en comú amb la soprano catalana. Va començar amb Amarilli, mia bella, de Giulio Caccini, passant per Sento nel core, d’Alessandro Scarlatti, i O del mio dolce ardor, de Cristoph Willibald Cluck, i va acabar amb Giuseppe Verdi i Una macchia, è qui tuttora!, de Machbeth. A banda, detallen que la soprano va oferir cinc propines: Lo son l’umile ancella, de l’òpera Adriana Lecouvreur; l’ària Casta Diva, de Norma; Vissi d’arte, de Tosca; Ebben? Ne andró lontana, de l’òpera La Wally, i ha acabat amb Somewhere over the rainbow.

Des del Festival Castell de Peralada asseguren que la veu de la soprano canadenca és «l’autèntic fetitxe» del certamen.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li