També és dia d’estrenes i novetats

0
721

Generalitat i Ajuntaments han aprofitat l’estiu per fer diverses obres de millora i manteniment a les escoles i instituts


 

El Departament d’Ensenyament ha invertit aquest estiu 746.683,62 euros per millorar una desena d’escoles i instituts de l’Alt Empordà. Una inversió que se suma a les que també han fet diversos ajuntaments per fer tasques de millora i manteniment als seus centres. La gran novetat d’avui serà, sens dubte, l’estrena de la nova escola Montserrat Vayreda de Roses, que després de 12 anys en barracons s’ha traslladat a l’edifici d’obra. Però també estrenaran una escola ampliada els alumnes de la Sant Andreu de Borrassà.

Paral·lelament, la Generalitat ha reparat el fals sostre de la primera planta i ha retirat el dipòsit de fibrociment de la Teresa Pallejà de Fortià; ha adequat nous espais per a l’escolarització a Les Salines de Maçanet de Cabrenys; ha substituït la coberta de la Mont-roig de Darnius; ha posat un nou mòdul per al menjador a la Carme Guasch de Figueres; ha adequat espais i els lavabos per a discapacitats d’Els Dòlmens de Capmany; ha canviat les finestres de la Sol i Vent de Vilafant, i ha retirat la fonamentació de mòduls de la Caritat Serinyana de Cadaqués. Pel que fa als instituts, s’ha adaptat el Cendrassos de Figueres per incloure-hi dues línies noves; s’ha retirat el dipòsit de fibrociment i s’ha arranjat el fals sostre del Ramon Muntaner, i s’ha retirat la fonamentació dels mòduls del SIN de Cadaqués.

 

La UE beca l’Institut de Vilafant 

El programa Erasmus Plus de la Unió Europea (UE) ha becat un nou projecte de l’Institut de Vilafant, que durant els cursos acadèmics 2017-2018 i 2018-2019 aplicarà un sistema docent innovador als grups de 2n d’ESO. Es tracta del projecte I-Cap, que proposa un aprenentatge formal i informal que traspassa les fronteres de les institucions educatives: els alumnes treballaran per projectes i basaran el seu aprenentatge en situacions i problemes reals, alhora que s’incidirà en el treball transversal de les matèries. Això els permetrà obrir-se a noves maneres d’aprendre, i també a nous sistemes d’avaluació.


L’I-Cap donarà continuïtat al projecte I-Youth, que ja es va començar a introduir el curs 2016-2017. En una primera fase, els alumnes participaran en diverses reflexions a l’aula sobre temes com per exemple l’emprenedoria, i a partir d’aquí recolliran informació, faran tasques d’observació del seu entorn i decidiran en quin projecte volen treballar per poder millorar i deixar la seva empremta en algun aspecte de l’àmbit local.

A part de canviar la metodologia de les aules, l’I-Cap tambĂ© tĂ© la vocaciĂł d’obrir-se a altres paĂŻsos, amb l’objectiu comĂş de millorar les capacitats educatives, formadores i avaluadores de tota la comunitat educativa (incloent-hi tant estudiants com professors i altres professionals de l’educaciĂł). I Ă©s que el programa Erasmus+ compta amb la participaciĂł de diversos centres d’educaciĂł obligatòria i d’educaciĂł universitĂ ria d’arreu d’Europa (Anglaterra, Grècia, Romania, Eslovènia…). Al llarg del curs, alumnes i professors compartiran les seves experiències diversos cops amb els participants dels altres paĂŻsos. Grups d’alumnes i professors viatjaran per presentar l’evoluciĂł del seu treball als altres centres i, alhora, conèixer en primera persona diferents models educatius, els seus processos d’aplicaciĂł i els resultats que se n’obtenen. Aquests grups de viatgers transmetran el que s’estĂ  fent a les aules de Vilafant i, a la tornada, explicaran als seus companys tot el que hagin après i compartit durant les trobades.

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz