Soler i Arànega recreen l’infern matrimonial a ‘Dansa de Mort’

0
438

L’obra d’August Strindberg arroba aquest divendres al Teatre El jardĂ­ de Figueres


 

Fosca, esgarrifosa i demolidora. Dansa de Mort, d’August Strindberg, que arriba aquest divendres a Figueres, és una obra tenebrosa, d’una gran intensitat, sobre l’infern que viu un matrimoni burgès format per dos fracassats: un militar desnonat i una actriu que ha abandonat la seva mediocre carrera teatral. El dramaturg i director teatral Jordi Casanovas l’ha adaptat, respectant l’esperit pessimista, claustrofòbic i asfixiant insuflat per l’autor suec però intentant apropar-la a una realitat més propera i tan reconeguda com la dels dies previs al 23-F, el cop d’estat de Tejero.

Per aconseguir-ho, ha fet pujar damunt de l’escenari un elenc de luxe format per Lluís Soler i Mèrcè Arànega, el matrimoni, i Carles Martínez, el tercer personatge que visita la parella, el qual aquesta fa servir d’interlocutor per confiar-li l’infern on viu, i la presència del qual és rebuda com una benedicció del cel. Aquest infern arrossega el visitant, que es troba immers, contra la seva voluntat, en un remolí imparable de misèries.

Dansa de mort és un text amb tota la càrrega misògina d’un autor de personalitat esquizofrènica que va ser feminista durant la seva joventut, però que es va sentir atacat i perseguit per aquest moviment. En la seva vida personal va col·leccionar estrepitosos fracassos en les seves tres relacions matrimonials, i aquestes experiències es veuen també reflectides en un relat que sacseja l’espectador impactat per l’espiral d’autodestrucció dels personatges.

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz