
La segona edició d’aquest esdeveniment serà el 28 d’octubre i portarà a Figueres els investigadors Anna Veiga, Ramon Brugada i Bonaventura Clotet
La setmana passada es va presentar oficialment a Barcelona la segona edició del “Science Needs You!†(SNC!) que se celebrarà a Figueres el pròxim 28 d’octubre, i que tindrà activitats prèvies els dies 24 i 26 d’octubre.
Aquest any l’esdeveniment es dedicarà a la biomedicina i comptarà amb investigadors catalans de primer nivell com la doctora Anna Veiga, el doctor Ramon Brugada i el doctor Bonaventura Clotet. Veiga dissertarà sobre cèl·lules mare i la medicina regenerativa i Brugada explicarà els darrers avenços en el tema de la mort sobtada. Pel que fa a Bonaventura Clotet, aquest explicarà les darreres novetats en la recerca sobre la SIDA. També intervindran al SNY! l’investigador i matemà tic romanès, Mircea Sofonea. Les conferències programades se celebraran al teatre El JardÃ, però el format del SNY! combinarà les presentacions cientÃfiques amb propostes artÃstiques. Prèviament, a la jornada, el 24 d’octubre hi haurà una exposició de fotomicrografies del biòleg i fotògraf Rubén Duro. Serà a la Casa Empordà on també es passarà un documental. El 26 d’octubre hi ha prevista la presentació del llibre Amb l’aigua al coll de Daniel Arbós al Museu de la Tècnica.
Pel que fa al dissabte 28 d’octubre, en el marc de la jornada central de l’esdeveniment, s’estrenarà el muntatge audiovisual i de dansa contemporà nia “Ballarins Minimalsâ€, de Rubén Duro, amb música en directe i amb la participació de la companyia de dansa contemporà nia AGITART. La cloenda de la segona edició del “Sciene Needs You!†serà al recentment inaugurat Observatori Astronòmic d’Albanyà .
PATROCINI I COL·LABORACIONS. La jornada està organitzada per l’Associació Catalana de Divulgació CientÃfica (ACDC) i compta amb el patrocini de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), l’Ajuntament de Figueres, la Diputació de Girona, el Consell Comarcal de l’Alt Empordà , Yécora i Bassegoda Park. A més, entre els col·laboradors hi ha una vintena d’entitats culturals i socials de la comarca i de l’à mbit transfronterer.
Leave a Reply
Sigues el primer a comentar!