Sacristán porta ‘Muñeca de porcelana’, de Mamet, a Roses

0
805

L’actor s’endinsa en les entranyes del poder en la versió espanyola de ‘China Doll’, amb Al Pacino de protagonista


 

José Sacristán, un dels actors més importants de l’escena espanyola, arriba dissabte, a les 9 del vespre, al Teatre de Roses amb l’obra Muñeca de porcelana, escrita pel dramaturg, escriptor i director nord-americà David Mamet. La versió espanyola de China Doll, adaptada per Bernabé Rico i dirigida per Juan Carlos Rubio, és la primera producció que es fa a àmbit internacional després de l’estrena absoluta a Broadway de l’obra original, protagonitzada per Al Pacino i que Mamet va escriure expressament per a ell. En paraules del mateix Mamet, “Muñeca de porcelana és millor que el sexe oral”.

Amb la rèplica de l’actor Javier Godino i d’uns altres cinc personatges, que no apareixen sobre l’escenari ni se’ls sent, però amb els quals Sacristán manté converses telefòniques, l’obra narra la història d’un milionari a punt de jubilar-se que, en només uns minuts, descobreix la fragilitat de la seva situació, una idea que remet al títol de l’obra.

En la presentació de l’obra, Sacristán va explicar que Mamet “no fa una radiografia, sinò una colonoscòpia al poder: Mamet li posa l’aparell pel cul al poder per mostrar totes les seves misèries”.

Sacristán també va declarar que “la gent de la cultura i de l’art no som capaços de canviar la història, però sí de fer reflexionar o meditar sobre determinades coses”, amb referència a la situació política d’aquell moment. En aquest sentit, segons l’actor, l’obra de Mamet es pot traslladar perfectament a la situació actual de l’Estat espanyol, i per aquest motiu es va felicitar, “també com a ciutadà”, per protagonitzar-la.

De l’actor Al Pacino, Sacristán va assegurar que “és un animal cinematogràfic, un ésser superdotat per l’ofici, un dels grans actors i mestres de la interpretació de tots els temps”. Per a l’actor espanyol, el fet d’interpretar el mateix paper que Al Pacino “no suposa cap dificultat; la dificultat rau en la dinàmica de tensió i velocitat que requereix l’obra; però són més les facilitats que les dificultats”, hi va afegir.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li