Resolts 155 conflictes de consum per via mediadora

0
863

A la comarca, que es gestiona aquest tema a través del Consell Comarcal, es van atendre 1.269 consultes i es van registrar 342 reclamacions


 

L’any passat a l’Alt Empordà es van solucionar 155 conflictes de consum per acord de mediació i arbitratge. Aquesta és una de les conclusions de l’informe de l’Agència Catalana de Consum (ACC), presentat la setmana passada. A la comarca, que es gestiona aquest tema a través del Consell Comarcal, es van atendre 1.269 consultes i es van registrar 342 reclamacions.

En el global de les comarques gironines es van resoldre 1.034 casos per la via de la mediació i es van rebre 8.828 consultes i 2.186 reclamacions. Pel que fa a la tasca de control, es van resoldre 31 expedients sancionadors per un import de 229.306 euros. També destaquen les 1.095 actuacions inspectores i la retirada de 19.699 articles. D’aquest, el 28% eren joguines.

Les telecomunicacions i Internet (27,8%) continuen sent el sector amb més reclamacions, seguit dels serveis d’electricitat, gas i aigua (23,7%), altres serveis generals de consum (20,9%) i de béns de consum/productes (12,9%). En el mateix període a Catalunya també es van registrar menys reclamacions, en concret un 11,14%. Endesa encapçala la llista de les empreses amb més reclamacions, seguida Vodafone, Orange Espagne, Telefónica i Gas Natural. Tot i que aquestes són les empreses amb més reclamacions, la majoria les solucionen per la via de la mediació o l’arbitratge.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li