Qüestió de logística

0
427

Les plataformes logístiques de l’Empordà i del Rosselló haurien de treballar conjuntament; unir esforços per poder competir de tu a tu amb les grans plataformes europees. Aquesta és la principal conclusió de l’últim informe elaborat per la delegació empordanesa de la Fundació Catalunya Europa (FCE), amb la col·laboració del fòrum Opencat. Titulat El sector logístic transcatalà: la força de la complementarietat (L’Empordà i el Rosselló, junts per ser competitius a Europa), el document conté una primera part en què Opencat analitza la situació del sector logístic transfronterer. I posteriorment descriu la situació del sector a l’Alt Empordà i proposa cinc actuacions de millora.
El document té molt en compte les conclusions de la conferència-debat que al gener del 2012 van fer els sectors logístic i del transport de banda i banda de la frontera. I assegura que entre la Logis Empordà i la Saint-Charles International de Perpinyà “hi ha competència, però no adversitat”, motiu pel qual han d’aprofitar la seva situació geoestratègica per complementar-se. A més, destaca que l’estació intermodal de Vilamalla és imprescindible perquè el Corredor Mediterrani beneficiï l’activitat econòmica i els serveis de l’Alt Empordà, i lamenta que bona part de les actuacions que s’hi havien projectat hagin quedat frenades (diu que això ha provocat “un gran desequilibri” entre l’Empordà i el Rosselló). Tot i això, l’estudi també destaca que ja s’hagin aconseguit alguns avanços (com per exemple el desdoblament de l’AP-7 o l’alta velocitat) i confia que al 2026 s’hagin acabat de construir les principals infraestructures projectades pel corredor mediterrani.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li