
La nova i darrera campanya del âPer Carnaval no tot sâhi valâ utilitza la tecnologia per conscienciar
Un enginyĂłs joc a travĂ©s del qual lâusuari ha dâanar recopilant codis QR on es recullen missatges per conscienciar i sensibilitzar la poblaciĂł. Aquesta Ă©s la proposta de la darrera campanya del «Per Carnaval no tot sâhi val», impulsada per lâAjuntament de Roses. «Ara ens centrarem a fer-la de manera global durant tot lâany», ha apuntat la regidora de Joventut, VerĂČnica Medina, en lâacte de presentaciĂł.
Lâacompanyaven lâalcaldessa, Montse Mindan, Jordi Abadal i la tĂšcnica de joventut, Anna Amer. La iniciativa posa Ăšmfasi en missatges informatius i de prevenciĂł, fent especial incidĂšncia en les derivades del consum dâalcohol, drogues, incivisme i conductes sexistes. El missatge Ă©s clar: traslladar el protagonisme i la responsabilitat de la festa a la poblaciĂł. Per aquest motiu es dona una polsera als participants amb un lema: «Ăs a les teves mans».
EL JOC. Tal com explica Jordi Abadal, «és com anar a caçar pokĂ©mons». Existeix certa similitud. Per començar, els participants sâhan de registrar al web percarnavalnototshival.roses.cat. A partir dâaquest moment han dâaconseguir intercanviar codis QR, que sâhan dâescanejar.
Cada codi escanejat contĂ© un missatge amb contingut de la campanya. Molta part dâaquest material provĂ© de campanyes anteriors: «tenim molta informaciĂł dâaquests vuit anys de treball», apunta Abadal.
Els QR es troben en diversos punts del municipi, encara que nâhi ha uns quants que aniran apareixent en diferents formats que sâanunciaran a travĂ©s de xarxes socials. Hi ha un rĂ nquing general, on es pot comprovar la puntuaciĂł i la posiciĂł. Se sortejaran premis entre tots els participants, tot i que les persones amb puntuacions mĂ©s altes rebran una recompensa.
L’EFECTE. Segons la valoraciĂł de lâalcaldessa, Montse Mindan, la campanya ha incidit en el comportament de la poblaciĂł: «durant aquests darrers anys sĂ que hem notat que hi ha hagut un canvi. Les hospitalitzacions per coma etĂlic dels menors del municipi estĂ al voltant de 0». AixĂČ no nomĂ©s Ă©s resultat de la campanya, tambĂ© sâofereixen xerrades als instituts de 3r dâESO de la vila.
Leave a Reply