Ptolomeu en abstracció geomètrica

0
261

Quan l’únic museu d’art contemporani de la comarca (i l’espai expositiu més gran de tots) es va veure en la obligació de substituir l’exposició La mirada persistent que durant els darrers sis mesos va copsar tot l’espai (i que era de lluny el projecte més ambiciós dels darrers anys), van haver de rumiar-s’ho bé per mantenir un cert nivell, i no bescanviar a les parets dalís, Bechs de Careda o Evarists Vallès per algun successor digne de donar-los rèplica. L’escollit ha estat el cadaquesenc (egarenc realment) Pere Bellès. Un creador singular i especialment rigorós que desenvolupa el seu treball en l’àmbit de l’abstracció geomètrica, que és autor d’instal·lacions, pintor i creador d’important obra pública.
El treball que Bellès presenta duu per títol El periple del set i conté tots els elements típics de la incògnita bellesiana. D’entrada i a simple vista, un seguit d’instal·lacions coloristes i postmodernes, d’aires tecnològics i amb una certa fredor metàl·lica (tot i que no hi ha metall enlloc), que demanen a l’espectador contemplar la bellesa des d’una nova òptica que té molt a veure amb l’ordre, la síntesi i sobretot la raó. La instal·lació més gran de totes és tota una obra d’enginyeria amb colors pop que podria ben bé presidir un museu de la ciència o un planetàrium
Però com sempre passa amb Bellès, cal estar atent a tot el treball de base, a tota la investigació prèvia que fa i en la qual relaciona conceptes com astronomia, història, matemàtica, òptica, teoria de color, música, i per descomptat, art contemporani. Si seguim les seves indicacions, les seves obres adquireixen un significat sorprenent i ens parlen sobretot, i aquesta és la clau de l’enigma, de les empremtes que els éssers humans deixen tant en el temps com en el territori.

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz